Jumaat, 5 Oktober 2018

PAS gigit jari lagi

Ketika Hadi Awang hadir ke kempen calon PAS di Port Dickson, dia ada mengatakan supaya Mahathir jangan serah cepat sangat jawatan PM kepada Anwar Ibrahim. Lalu kupasan dan jawapan untuk gesaan presiden PAS itu aku dah jawab dalam artikel ini.

Hari ini pula, Mahathir telah membuat kenyataan akan membantu Anwar untuk berkempen bagi pihak dirinya pada minggu hadapan. Kempen untuk Pakatan Harapan keseluruhannya iaitu pada 8 Oktober 2018.

Maka bagi mereka yang sememangnya mahu melihat perpecahan antara Anwar dan Mahathir menjadi meroyan dan sangat kecewa. Sudah tentu bagi PAS yang mengharapkan ada 'boikot' di kalangan parti di dalam PH akan jijit jari.

Untuk rekod, pencapaian PAS semasa PRU 14 yang lalu di Poert Dickson hanyalah mendapat enam ribu lebih sahaja. Jauh ketinggalan. Kini mereka bertanding lagi atas prinsip demokrasi. analisis penuh pencapaian PAS dalam PRU di Port Dickson

Tetapi sayang, dicemari dengan kempen yang kurang cerdik dari pemimpin PAS dengan mengatakan Anwar tidak layak bertanding. lihat artikel Anwar tidak layak bertanding di sini.Malah aku sendiri rasa musykil, siapa sebenarnya perempuan yang membawa kes Anwar tidak layak bertanding itu ke mahkamah? Aku harap dia bukan ahli PAS.

Perdana Menteri Datuk Tun Dr Mahathir Mohamad akan menyertai kempen Pakatan Harapan dalam pilihan raya kecil Port Dickson.
Keputusan itu dibuat di tengah-tengah khabar angin berkaitan hubungannya dengan calon HARAPAN Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang disebut-sebut bakal penggantinya sebagai perdana menteri.
Mahathir berkata beliau dan pemimpin kanan HARAPAN akan turun padang ke kawasan peranginan itu pada 8 Oktober ini.
Katanya, beliau berbuat demikian kerana terdapat cakap-cakap berkaitan hubungannya dengan Anwar, musuh lama yang kini menjadi sekutu.https://m.malaysiakini.com/news/446042

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: