Sabtu, 8 November 2014

NFC: Kami bukan tak nak bayar tapi ...

"Keupayaan untuk membayar komitmen kami tidak akan goyah jika perniagaan itu tidak terganggu seperti yang dibuktikan oleh pembayaran balik kami pada 2012 dan 2013."

Syarikat National Feedlot Corporation (NFC) kecewa dengan “serangan” dari parti Pakatan Rakyat yang didakwa menyebabkan operasinya terganggu dan seterusnya menjejaskan keuntungan.

Satu kenyataan NFC hari ini mendakwa, “serangan” itu termasuk “penipuan, putar belit, gambaran salah” ke atas NFC, selain pendedahan maklumat sulit perbankannya.

"Melainkan jika dana dikembalikan, NFC kesal ia tidak dapat menjana pendapatan untuk membayar balik seterusnya ansuran pinjaman 2014," kata ketua perunding komunikasi NFC Ghazalie Abdullah dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut NFC, tindakan Ketua Audit Negara membekukan sumber kewangan syarikat itu menyebabkan ia gagal untuk terus beroperasi.

"Keupayaan untuk membayar komitmen kami tidak akan goyah jika perniagaan itu tidak terganggu seperti yang dibuktikan oleh pembayaran balik kami pada 2012 dan 2013.

NFC mengulas laporan Malaysiakinipada 5 November Kerajaan Persekutuan akan membatalkan kontrak dengan Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Kerajaan turut mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka kerana ingkar dalam membuat pembayaran.

Kementerian Kewangan dalam jawapan bertulisnya di parlimen berkata NFC gagal mememenuhi kemajuan pembayaran semula kepada kerajaan, pinjaman sebanyak RM250 juta bagi organisasi itu bagi 2014, dan juga telah gagal untuk mematuhi permintaan untuk membuat pembayaran.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

WAYANG UMNO