Selasa, 23 Oktober 2018

Hadi Awang mamai ..?

HADI BERHENTILAH MAIN POLITIK KOPIAH BURUK

Ikutkan hati kesal dan kecewa dengan cara Hadi Awang berpolitik malas untuk mengomen apa-apa darinya. Tetapi kerana beliau masih tercatuk di tandang Pas sebagai presiden, suka tak suka terpaksa juga sentuh.

Terbaharu sekali lagi Hadi menunjukkan kedangkalan politik ala “kopiah” cariknya. Kali ini dia untuk kesekian kalinya menayalahkan kepada DAP, kononnya parti Cina itu menjadi penghalang kepada pembangunan di negeri Pantai Timur yang menggunakan kedudukan kerusinya yang dominan di Pantai Barat.

Saya tidak tahu apakah Hadi sedar atau pun “mamai” bila berhujah demikian. Apakah dia tahu diskiminasi untuk Kelantan dan Terengganu bukan berlaku sebulan dua bulan ini, tetapi berlaku sejak lama dahulu. Ketika itu Pantai Barat parti Cina mana yang mendominasi? Bukan DAP, tetapi MCA? Geoogle biar dapat fakta yang jelas.

Saya juga tidak suka dan sangsi kepada DAP, tetapi untuk menghuduhkannya kemukakan hujan dan bukti yang rasional kerana kalau tidak, kita akan dikatakan “debek”. (Huduh dan buruk).

Macam kita bencikan anjing, kalau kita memukulnya tanpa peri kebinatangan, tanpa sebab dan kesalahan yang jelas, maka yang memiliki sifat dan perangainya itu, adalah kita. Kita yang akan dikatakan anjing.

Mungkin dalam jiwa orang seperti Hadi menganggap DAP parti najis, tetapi kita lupa yang menyalak sebenarnya ialah kita. Trims. ~Mohd Sayuti Omar

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: