Sabtu, 26 November 2016

Double standard dari Haji Hadi .. sungguh memalukan ..!

Berhubung perhimpunan Bersih 5 pada 19 November lalu, Hadi Awang menyifatkan ia sebagai merugikan rakyat dan mengganggu ketenteraman awam.

Tetapi, susulan usul Akta 355 yang ditangguhkan sendiri oleh Presiden Pas itu ke tahun hadapan, beliau kemudian mengumumkan untuk  mengadakan perhimpunan secara besar-besaran berkaitan perkara itu pada suatu tarikh yang akan ditentukan kemudian.

Kita tunggu dan lihat, Pas akan mengadakan perhimpunan raksasa mewakili pelbagai parti politik dan NGO, tambah Hadi lagi.

Ehhh...tak menyusahkan rakyat ke nanti, Tuan Guru? (SH 25/11/2016).

RUANG PENGIKLANAN MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

Peluang Bisnes Terkini ! Jana Pendapatan LUMAYAN Dengan Set Berus Gigi "Ajaib" Teknologi "EMAS" Cukupkah Gaji Anda? Nak Extra Income Cara Mudah!!! Limited Offer! SMS/watsap 016-5221533 IKLAN TEKS IKLAN TEKS IKLAN TEKS

45 respon:

Saiful Azmi Husin berkata...

Susah apa pulak kalau nak mendaulatkan undang2 Islam'. Lainlah bagi kaum kafir? Kau ni Islam ke Kafir hey blogger 3/4?

Tanpa Nama berkata...

Sapa2 ada patung mainan berbentuk raksaksa seperti gozilla, Barney si dinosour, raksaksa gorgom dan sebagainya sila poskan ke ibu pejabat PAS segera... bimbang jumlah himpunan raksaksa terlalu sedikit... mana nak letak muka lebai... hari tu tangguh, ni tangguh lagi... kalau himpunan raksaksa tak mencapai sasaran... malulah wei.

Tanpa Nama berkata...

aku jawab mangkuk ni:
Saiful Azmi Husin @ 25 November 2016 8:02 PTG

1. isu pokok kita bicarakan adalah mengenai perhimpunan. Jika perhimpunan BERSIH yang menuntut mengenai keadilan dikira menyusahkan rakyat menurut cermin mata Hj Hadi. Maka layak juga dia berkata perhimpunan yang bakal dia anjurkan juga akan menyusahkan rakyat dll.
2. saya rasa blogger tidak pula menyatakan dia menolak undang2 Islam. dia hanya mengupas isu pokok mengenai perhimpunan.
3. Jangan pula berdalih / lari topik sepertinya
4. jika dilihat dari kenyataan Hj Hadi, perhimpunan orang lain buat semua tak boleh. tapi kalau dia / PAS buat jadi perhimpunan aman, perhimpunan halal, perhimpunan yang tidak akan menyusahkan rakyat. dendangan ini sama dengan dendangan lagu UMNO. Nampak macam berlainan warna bendera, tapi baunya semakin sama.

Tanpa Nama berkata...

Jangan marah dia .otaknya dah senget.kalau kita layan orang gila nanti oarng kata kita gila.begitu juga dengan oarang bodoh.biarkan aje dia begitu .jiwanya sakit.

Azim Alias berkata...

Walaun memang jumud membabi buta. Pas dah hancur. Pas dah jadi bacul. Pas dah hilang roh mempertahankan keperitan hidup rakyat. Buktinya Ahli parlimen pas ambil dasar berkecuali. Ini fakta bukan fitnah

Azim Alias berkata...

Walaun memang jumud membabi buta. Pas dah hancur. Pas dah jadi bacul. Pas dah hilang roh mempertahankan keperitan hidup rakyat. Buktinya Ahli parlimen pas ambil dasar berkecuali. Ini fakta bukan fitnah

Tanpa Nama berkata...

Tanggguh lagi... nmpk sangat nak main2..

Tanpa Nama berkata...

Kalau buat sesuatu tu tak ikhlas nilah jadinya. Dah berapa Kali tangguh. Ada tujuan lain tu nampaknya

Tanpa Nama berkata...

Saiful Azmi Husin, Susah apa pulak kalau nak mendaulatkan undang2 Islam?? kalau tak susah, kenapa tak bentang dari dulu bangang? ni sibuk nak suruh orang sokong..

Tanpa Nama berkata...

perhimpunan politik pasno semata2

dlm parlimen tangguh ponteng.. nk berhimpun cerita ruu buat apa... bukan rkyat yg undi dlm parlimen

mesti dlm perhimpunan tu nk ckp ada puak yg tolak ruu nnti jd kapir ..menentang islam

mesti dia cerita hukum buat ruu

tp tnya yg mendengar tu... sorang pun gerenti xbaca detail draf ruu tu.

asalkn lebai berckp main sokong aje. jd pengikut kambing... semasa Nabi saw kecil baginda mengembala kambing yg akn ikut apa arahan baginda.. tp kambibg tu tktau apa. main ikut aje

Tanpa Nama berkata...

hihi....

Adie berkata...

Puak pas ni bknnya cerdik.... Sbab tu asyik kna kencing dgn puak pemerintah je....

Tanpa Nama berkata...

Saya sungguh tak faham,isu ini hanyalah untuk membuat pindaan kepada hukuman demi untuk memartabatkan Mahkamah Syariah....(hukuman yg dulunya dianggap ringan diberatkan)..takde masalah pun klu disenaraikan jenisx kesalahan dan jenisx hukuman yg dicadang, klu adil tentu disokong. Tapi di Malaysia ni apakah jenis kesalahan yg akan dibicarakan di Mahkamah Syariah? Kahwin, cerai, murtad, khalwat, ponteng puasa, tak solat Jumaat etc? Bunuh,mencuri, rasuah, liwat, rogol,dadah tak dibicara di Mahkamah Syariah pun...apa yg kecoh...sampai jadi kafirnya

Tanpa Nama berkata...

Ini lebai setan bertopengkan manusia..siap kafirkan org yg x sokong ruu355..tp dia sendiri x habis2 tangguh sbb x bersedia lg..dasar lebai dedak bangsat 90juta..bila nkau nk saman..bahalol.

Tanpa Nama berkata...

Dalam PAN-Malaysian Islamic Party (PAS) sudah tidak ada mereka yang bijak lagi kerana telah dihumban dan kebanyakan mereka telah menyertai AMANAH. PAS sebelum ini telah menyatakan kesediaan mereka untuk pembentangan bill RUU355, mereka telah bersedia lama sejak puluhan tahun lagi. Kenapa bila tiba masanya, peluang ini disia-siakan.

Bagi saya Ahli parlimen dan ahli dewan yang beragama Islam tidak ada masalah untuk menyokong jika telah dibentang dan dibahaskan secara terperinci. Ini namanya menyerah sebelum berjuang. Namun kuasa kelulusan masih ditangan parti pemerintah.

Ketiadaan mereka yang vocal dan berfikiran cerdik dalam PAS telah memperlihatkan PAS sebagai parti pemalas dan tidak membuat 'homework'. Masa telah diberikan untuk pembentangan kedua ini. Memang nampak tidak bersedia!
Tidak hairanlah keadaan ini menjadi bahan ketawa kerana pemimpin yang kurang bijak.

PAS akan berubah melainkan kumpulan-kumpulan sekarang ini mengubah cara berfikir mereka. Tidak lagi berjuang kerana harta, habuan dan kedudukan. Tidak lagi berfikiran sempit memikirkan hanya PAS untuk orang Malayu sahaja. Tidak lagi membuat keputusan yang tidak bijak hingga memalukan nama Islam seluruhnya. PAS harus belajar dari pengalaman politik yang lalu. Jangan mengambil tauladan buruk, ambillah yang jernih agar PAS disanjung dan disegani. Ini mungkin mengambil masa puluhan tahun lagi. Jangan seperti sekarang ini PAS umpama melukut ditepi gantang, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Kesian.

TQ- Ancient Mariner.

Tanpa Nama berkata...

kat mesia takde raksasa
kat jepun byk ler bang
kena jemput mai

Tanpa Nama berkata...

biasalah tu
tak ble nak tangkis isu dgn hujah
mulalah tuduh dan ejek org lain

Tanpa Nama berkata...

Budaya takfiri...mudahnya dia mengkafirkan org yg tak sehaluan.

Tanpa Nama berkata...

Kuh..kih..kuh..kih
Yg di dendang hudud
Yg dibawa RUU355

Lain kali jgn jadi ular
Pusing sana...pusing sini

Biar berterus terang dr awal

Jgn anggap diri tu abg....semua blh buat suka hati dan anggap org lain takada hak

Tanpa Nama berkata...

menyusahkn...ini cerita dlm parlimen.. buat apa nk berhimpun menyusahkn org nak niaga. jlnraya tutup..nti ekonomi negara jatuh lagi.

kpd yg nk pergi berhimpun tu.. ingat satu perkara.... perhimpunan akn ditangguhkn beberapa kali.... dan hadi akn ponteng perhimpunan..

korang penyokong taksub yg tk sorang pun baca draf pindaan ruu berhimpunlah sesama sendiri... hadi ada kuliah agama hari tu... ada tahnik bayi lg..

atau mungkin hadi ke jepun masa tu.

Tanpa Nama berkata...

termasuk jg memberi ceramah agama tanpa tauliah.. bagaimana ni?

ramai penceramah pas tkde tauliah.

umat islam patut bising sebb ruu utk mereka. sebagai pengguna mereka berhak nk tau detailnya.

ruu bukan utk kebajikan. ia undang2 utk hukuman. maka perlu sgt detail dan dibahas secukupnya... sebb nk menghukum org.

kita tk mau ia menjadi jelek dgn sebb hadi yg culas. tk blh dalam apa perkara pun kena sokong aje tnpa mengetahui hak kita sebagai rakyat. mesti telus dn detail.

adalah salah sokong aje asal dilabel islam... tk sokong dianggap kapir. persoal dianggap byk kerenah.

kita beli nasi lemak pun kita byk soal sebb itu hak kita sebagai pengguna.

inikn pula undang2 yg menghukum.

lainlah klu perkara kebajikan. kebajikan blh dibuat cepat bermula apa yg mampu dulu.

undang2 menghukum tk blh gitu. contoh potong dulu tgn... detailnya lain kali boleh bincang.

mentang2 tgn rakyat kau nk potong cepat2. tgn perompak 42b kau salam cium lembut.

sudah hadi.. pi pencen la

Tanpa Nama berkata...

TRANUNGKITE BLOQ PAS BODOH.

DOK PERTIKAI WAN AZIZAH...KHALID DAN PEMBANGKANG LAIN XSOKONG RUU.

KATANYA BYK SOAL SEPERTI CEK KOSONG DLL.

YG PELIK TK PULAK PERTIKAI KOT2 UMNU PUN RAMAI XSOKONG RUU.

BILA ORG PERSOAL.. ANGGAP MENENTANG. SAMPAI XBLH SOAL DAN BAHAS... INI CARA ISLAM ATAU ISRAEL ATAU SYIAH... HADI TOLONG JAWAB

Tanpa Nama berkata...

Hoi mat satipol, ngko tu Islam sangat lah ye....hehe

Amin Hakim berkata...

Jangan marah dia .otaknya dah senget.kalau kita layan orang gila nanti oarng kata kita gila.begitu juga dengan oarang bodoh.biarkan aje dia begitu.. jiwanya sakit

zamani berkata...

hadi cadang kemudian dia plak yang tangguh. lebai gila yang duit sudah terlalu banyak kerana memang ramai yang jadi gila kerana duit.

Tanpa Nama berkata...

Islam mana pulak yg suruh buat perhimpunan hingga susahkan org ramai, jln sesak, ganggu perniagAn.... nak sokong tu bukan hudud pun. Undan2 hadi toliban jer pun. Undang2 tu pun setengah masak, tak lengkap.

Nak demo2 buat apa. Yg undi bukan rakyat marhaen. Yg undi tu mp2. Buat la demo kat parlimen je. Ko demo2 depan org yg tak undi tu sbb tuan ko nak jual agama kan? Utk politik hadi kan?

Bodohnya ko ni.
Sama bodo dgn yg buat ruu setengah masak tu.
Kahakptuiiii

Tanpa Nama berkata...

Kalau undang2 itu buat hukuman yg bertentangan dgn hudud, maka undang2 itu hanyalah megikut nafsu pembuatnya. Undang2 spt ini tidak wajib disokong.

Dlm Islam adakah mencuri boleh dihukum rm100000?

Dlm Islam, mencuri mesti posting tangan. Dlm ruu ada potong tangan? Jika tiada maka ruu itu hanya ikut nafsu pas.

Dlm Islam penzina akan direjam atau dirotan. Dlm ruu ada sebut rejam sampai mati? Kalu tiada maka undang2 itu hanya ikut nafsu pas saja

Pas tidak meletakkan hukum Islam ditempatnya yg tinggi. Pas hanya buat hukum ikut nafsu atau buat hukum utk politik. Perkataan lain ialah jual agama.

Menyokong undang2 baru utk buah hukum yg memang sudah ada dalam Quran adalah zalim.

Mahukah kita menyokong org yg zalim?

Tanpa Nama berkata...

Benar mcm husam kata. Ini adalah mainan politik hj hadi dan tuan dia,umno!

Rakyat marhaen berkata...

Kesian pulak bila baca komen wala'un yg wala' mengkhinzir rabun, sedangkan ketua2 lobainya semakin menyerlah keghairahan utk mendokong parti yg pernah dikapirkan dulu, tapi kini telah suci sesuci sucinya dgn sabun jenama 90 mllion. Para wala'uns masih lagi bersyairkan utk terus menentang parti itu, dan para ketua2 lobai sdg berusaha mencipta nada baru syairnya dgn memasukkan lirik bhw perlu diambil mudarat yg lebih kecil berbanding mudarat yg lebih besar, atas dasar kebangsaan dan agama. Dan utk kelangsungan ini, dicipta gurindam baru dlm irama ruu 355 dlm melodi TANGGUH SETANGGUH TANGGUHNYA, demi merabunkan lagi kerabunan sedia ada pada wala'uns. Maka akhirnya kelangsungan kebobrokan ini akan berterusan lantaran wala'uns dan macaiuns yg tertipu sejak dahulu, kini dan selamanya,

nash6275 berkata...

berkecuali

ROHAYA M NOOR berkata...

Terbaik

ROHAYA M NOOR berkata...

Buat lah negeri sendiri

Tanpa Nama berkata...

Perhimpunan rakyat tolol dengan alunan pil kuda dan daun ketum pimpinan al alamak kaki tuang presiden PAS. Silakan walaun semua hadir. Sila bava bersama otak sebesar lutut atau siku. Untuk sebarang pertanyaan, sila tanya nik abodoh.

Tanpa Nama berkata...

brilliant

otaiblues.blogspot berkata...

mana ada susahnya...kalau di anjurkan oleh tok sudah senetinya baik...mereka yg bukan pas yg akan merugikan rakyat kalau brrhimpun...
nampak macam kahak hijau air ludah tok yg suci murni yg tok keluarkan untuk menghina himpunan brrsih5 tu...macam nk kena ke batang hidung tok..sesekali kena kahak hijau tok sendiri...tqk pe kot..

Tanpa Nama berkata...

Lps ni dalil apa lagi yg keluar...dalil ikut keadaan masa...itulah pas..ckp berpusing2..tak layak jd parti islam..standard ngo aja.

Tanpa Nama berkata...

Pas-Pas 90....ini knyataan bukan fitnah.
Hnya yg bodoh n buta matahati x mnerima knyataan ini.

Tanpa Nama berkata...

Dulu aku hormat hj hadi skrang mnluat tengok mukanya.
Kata2 n kelakuannya brubah2 macam org sewellll
Inilah akibat makan dedak haram 90j.

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku punya pendapat pas sebenarnya sedang diuji. Malangnya pas telah gagal dalam ujian ini. Islam mengajar kita bersabar ketika menerima ujian tetapi nampaknya pas tidak meredai ujian ini sehingga keluarlah dari mulut longkang perkataan yang kasar dan kurang sopan terhadap amanah. Mereka juga sanggup berkerat rotan sehingga rasa persaudaraan islam pun bagai terhakis sekalipun sebahagian mereka telah dan pernah bersama puluhan tahun. Apabila ditimpa musibah sepatutnya pas berdoa supaya diberi darjat kemuliaan dan musibah yang melanda ini digantikan dengan yang lebih baik. tetapi zahirnya semakin banyak keburukan apabila dilihat pas cenderong untuk bersama penguasa yang 52% ditolak rakyat. Sekadar pandangan peribadi kalau pas mahu bermuhasabah.

rizal yusof berkata...

Mmg pelik...ckp dah bsedia puluhan thn. Smpi msnya dtunda smpi 2 kali. Katanya rmi lg xfhm. Dah tu ngapa step utk fhmkan org xambik dulu? Kan ke dh nmpk mcm kerja bodoh. Smpi gdh2 bsepai pakatan rakyat dsbbkan isu ni. Xkan pemimpin mcm ni nak djadikan ketua yg senang2 dtipu sokmo2?.. Xcerdik...tp merengek nk jadi ketua...

nordin Abu Bakar berkata...

Elok la tinggalkan je Pas ni. Parti yg langsung tidak boleh dibuat kawan. Dunia dia dlm sarban dia......

Tanpa Nama berkata...

tak payah lah... nak gaduh2 ...dulu dia join bersih tak dapat apa2.....tapi
bila dah dapat dedak...dah penoh tempolok...cakap pusing2...melayu juga terutamanya ahli pas yang diperbodohkan...hahaha

Dol berkata...

saifool azmi husin ni... kalau babi dipakai serban pun dia ingat tok imam.

asal dilabel islam saja terus menyondol sokong tktau amende pun.

ruu355 pun dia tk baca. ramai penyokong pas mcm ni.

menyokong semata2 kerana imej pemimpin dan ceramah yg berasap2 kosong.

Tanpa Nama berkata...

sdahterkenal kalau ada nama saiful atau lebih sedap gunakan perkataan sayfool

usop ali berkata...

Biasa LA bro otak bangang mama leh fikir burok dah baik..kalau mamat ni kenal mana burok mama baik.tak la mengkafirkan org..