Jumaat, 8 Jun 2018

Apabila PH mungkiri janji

Munafik, penipu besar, islam liberal, nak hancurkan islam di Malaysia, berkiblatkan DAP, baik pemimpin mahu pun penyokong Pakatan Harapan.

Pemimpin pakatan harapan terang-terang menipu pengundi, tidak menunaikan janji. Awal-awal lagi dah berbelet - belet nak tunaikan janji dalam manifesto.

Gaduh besar tentang hal ni. Terutama dari manusia dari satu parti paling diredhai Allah. Parti PAS. Menurut pengundi parti PAS, Tun Mahathir dan pemimpin PH telah menipu rakyat. Mereka kata, PH menipu, tidak menepati janji 100 hari.

Kata nak turunkan harga minyak, tapi tak turunkan harga minyak. Terbaru harga ron 97 naik pulak. Kalau undi PAS mesti dapat dilaksanakan apa yang dijanji. PAS akan tunai janji. PAS akan beri apa yang dikatakan dalam manifesto. Sebab PAS parti Islam. Tak mungkin PAS tidak akan memungkiri janji.

Itulah balasan kalau undi bukan dari Islam. Janji pun tidak ditepati. Boleh bagi alasan macam-macam nak elak dari tunai janji. Disalahkan hutang bertillion ringgit pulak. Dah tak mampu nak tunai janji sibuk pulak nak bagi janji manefesto. Memang jahat dan munafik besar Pakatan Harapan.

Cerita pagi tadi, gaduh besar dekat tempat kerja dan alam maya. Bila kita dah reda, mintak maaf dengan kawan kita yang dari Parti Islam paling diredhai, maaf kita tidak bersambut. Bermasam muka, maklumlah kita Islam liberal, kira macam najis ler, tak boleh sentuh .. malang sungguh jadi pengundi Pakatan Harapan. Sudahlah jahat, munafik, maaf kita pun tak bersambut. Najis ..

Sebenanarnya apa yang belaku?

Apabila pembangkang kata PH tidak tunaikan janji. Maka saya jawab seperti berikut.

"kenapa penyokong lain sangat marah dengan PH tidak tunaikan janji. Kami yang sokong PH pun faham situasi, faham masalah negara, kami tak marah pun PH tak tunai janji dalam tempoh 100 hari. Kami faham ia perlukan masa dan kesabaran."

"kenapa pula penyokong lain dari PH seperti PAS yang lebih-lebih? Lebih sudu dari kuah?"

Kalau PH janji .. dia janji pada penyokong sahaja. Yang tak sokong, jangan marah la, ikut sahaja pemerintahan yang ada!!

Betul atau tidak?!

Saya bagi contoh yang lebih mudah.

Seorang bapa berjanji pada dua orang anak. Siapa yang basuh kasut hari ni, ayah belanja KFC.

Anak A membasuh kasutnya, sedangkan anak B tidak membasuh kasutnya pada hari ini.

Apabila sampai masa, si bapa kata tak dapat tunaikan janji sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Korang rasa anak mana yang lebih sepatutnya marah?

Anak A atau anak B?

Anak A memang marah, tapi setelah mendengar penjelasan mereka faham dan boleh menrima hakikat. Tapi anak B terus menyalahkan bapa kerana tidak menunaikan janji. Si bapa ni munafik, si bapa ni jahat, si bapa ni Islam liberal kerana tak bawa makan KFC.

Jelas kan?

bye, selamat hari raya. Maaf Zahir Batin.

kasi share byk2 sikit boleh ..???

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

25 respon:

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya penyakit hati pada penyokong PAS. terlalu iri hati dan dengki kesumat, kenapa PH kenapa tidak PAS yang menang. iri hati tu jadi bernanah sampai bila-bila. Tidak terima qada dan qadar. Semua itu dari Yang Maha Esa. ALLAH SWT.

tajnur berkata...

Poorahlah..
parti suci konon. Parti yang banyak menipu dan membelit rakyat. Bersekongkol dgn parti yang merosakkan negara..

zabidin4 berkata...

Elok le tu. Kebebalan pengundi PH. Bukan sibek. Perli. Asyik kena kencing pemimpin PH. Maafkan saya

Tanpa Nama berkata...

Maaf saya katakan, mereka yg tidak undi PH sebab tak yakin PH boleh tunaikan janji. Mereka yang undi PH sudah tentu yakin PH boleh tunaikan janji, jadi sekarang ternyata mereka yang tak undi PH telah membuat pilihan yang tepat sebab PH memang tak boleh tunaikan janji. Manakala, pengundi PH terpaksa telan kata-kata dan sibuk mencari alasan untuk membela PH

Tanpa Nama berkata...

masih ada lagi org2. parti pas yg bebal. org yg undi PH tu cuma nk ubah kerajaan umno BN... ada yg tk. pngunfi PH tk pduli. pon menisfesto PH bagai. ko org2 PAS kn dh d jnji kn sorga.. jo tgu je la. mati nati... bahalol. keh3x

Tanpa Nama berkata...

Yang tak undi PH bukan sebab PH tak boleh tunaikan janji. Mereka tak undi sebab terlalu yakin strategik mereka dengan persempadanan semula dan ujud nya kerjasama PAS UMNO.

Manifesto ini kalau tanya rakyat yang mengundi PH pun tak berapa ingat melainkan hapuskan GST dan kawal harga minyak.

Harga minyak sebenar nya turun. Jika BN yang berkuasa lagi harga minyak naik antara 20 sen ke 35 sen. Kalau di bandingkan dengan harga semalam dengan hari ini memang tak turun. Bandingkan dengan harga jika Najib masih jadi PM.

Ramai akan jawab kalau BN yang menang harga minyak dah tentu naik.

Janji mesti lah di tepati tetapi tidak semestinya dapat di tunaikan. Asalkan ada usaha dan kesungguhan ia nya boleh di terima jika tidak dapat di tunaikan kerana dengan izin Allah baru lah terjadi.

Tanpa Nama berkata...

Kesian juga baca komen-komen yang menghasut Rakyat supaya tidak berpuas hati. Sejak 10 Mei 2018. HAHAHA.

Tanpa Nama berkata...

Biar lah tak dapat tunaikan janji asalkan apa yang di lakukan memperbetulkan apa yang membebankan rakyat.

Jika UMNO, memang rakyat bukan sahaja tak yakin malah benci dan marah.

Jika PAS, lagi tak menyakinkan apabila bersendirian. Mana mungkin PAS boleh menang setengah dari kerusi yang di tandingi nya. PAS akan mengambil masa 200 hari untuk selesaikan gabungan dan siapa jadi PM dan Menteri.

Ambil contoh PAS pun hapuskan GST. Adakah PAS hapuskan begitu sahaja atau akan lakukan sama seperti PH?

Yang kata pengundi PH telan kata-kata pemimpin PH tu tak betul sebaliknya mereka masih lagi gembira dapat tumbangkan UMNO. Cuma penyokong PAS yang tak gembira UMNO tumbang. Mesti ada sebab?

Suhaimi Bin Ayob berkata...

Yang tak undi PH ni orang yang paling celaka mengikut cerita penulis, Jenis tak paham bahasa. Tak suka sila meninggal.

Suhaimi Bin Ayob berkata...

Aku undi PH sebab tak percaya pada najib dan geng lebai lidah bercabang. Terima lah hakikat PH yang memerintah tak suka hampa tunggu lagi 5 tahun.

mahligaiseni berkata...

Tanpa Nama 4:40 petang, kalau begitu, kenapa pengundi PAS marah? Mereka kan dah buat keputusan yang tepat. Sepatutnya pengudi PAS bergembiralah. Ini tidak, dalam memaki hamun itu, boleh pula Hadi Awang, Shamsuri, dan Mustaffa pergi jumpa Tun Dr. M di Putrajaya. Chis....

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha Pengundi PH pun sokong cara PH laksanakan 100 hari, mengapa dengan PAS dan BN yg sibuk? Manifesto tu janji untuk orang yg mengundi PH bukan untuk pembangkang PH ! Ader Faham?

Burn.bp berkata...

Pas sendiri mengaku tak boleh nak laksana manifesto mereka semasa pilihanraya...macamana tuh? Parti Isalam SeMalaysia sendiri GAGAL...nak mengata pada PH yang sekarang dibelengui oleh hutang kera jaan sial UMNO.

Tanpa Nama berkata...

baru sebulan PH ambil alih gov....
kpd yg tak puas hati korang ada lg 59 bln utk tukar PH...

Tanpa Nama berkata...

Dah sampai 100 hari ke tak? Dalam 100 hari... matematik fail ke? 100 dgn 10 sama tak?

Tanpa Nama berkata...

bising jer lebih... jumpa Arul .. puas hati... jumpa felda... puas hati... dlm parlimen berkecuali... x pm yg ada skandal tidak di ulas tapi pm skg jugak jdi mangsa... porahhhhhh

Tanpa Nama berkata...

Kita lihat apa yg pas boleh laksanakan bukan dlm masa 100 hari, tapi 5 tahun!

Tanpa Nama berkata...

Kita lihat apa yg pas boleh laksanakan bukan dlm masa 100 hari, tapi 5 tahun!

I berkata...

Maaf diterima bagi pihak saya aje. Pengundi PH yg lain tak tau lah. Yang pasti saya menyokong dan mengundi PH bukan kerana saya membaca manifesto atau janji2 politik tu. Saya mengundi PH kerana nak menumbangkan kleptokrasi dan penyamun2 yang sedang memerintah sebelum pru14. Itu aje. Tak dapat bonus...tak dapat kenaikan gaji tambahan..atau harga minyak naik atau turun saya tak kisah pun.. yang penting kerajaan sekarang tak besar kepala dan tak kleptokrasi. Terpenting dari yang terpenting jangan cuba untuk memperbodohkan rakyat dengan kata2 seperti daging mahal makanlah ayam...ayam mahal makanlah ikan...ikan mahal makanlah kangkong. Tak suka tol jangan guna jalan bertol...dan kalau tak suka kerajaan pergilah lah pindah duduk kat negara lain.. kata2 beginilah yg saya dan rakyat tak suka dengar... saya tak tuntut PH tunai janjinya...dan tak kisah langsung pun...

I berkata...

Bro MS.. itulah cara PAS nak wujudkan manifestonya...Cari fulus dulu...hahaha lebai politik...

Tanpa Nama berkata...

Betul ke cerita ni...
Tmpat aku keje ramai jugak yg sokong PAS tp xde pulak sibuk mngata sana sini...
Ke ni cter propa je...
Komen dr penyokong kerajaan pun nmpaknye mulus2 semua...
Mcm xadil nk salah kan org PAS je..

Nobody berkata...

Kalau kau kat tempat aku pulak, walan-walaon PAS memang teruk. Contohnya Dr Zuhdi menyalahtafsirkan hadis semasa muktamar Yadim bulan Mac 2016. Mokhtar Senik tak payah cakaplah apa dia buat, Hadi, lepas kantoi menipu oleh Dr Yusuf Al-Qaradhawi dan Dr Ali Qasidaghi, menipu pulak kata mimpi Rasulullah suruh pergi persidangan Syiah di Tehran. Memang patutlah korang ni kalah, dah jual agama!!!

Tanpa Nama berkata...

rindu zaman tun, petrol ron97 cuma RM 1.60 se liter jer...

Tanpa Nama berkata...

tentang janji manifesto itu bukanlah itu isunya semata-mata..ttp jauh dari itu ialah apabila PH gagal tunaikan janji 100 hari ada dua perkara disini:
yang pertama sememang sepatutnya dah tahu dgn dakwaan bhw negara hampir bankrap dsb maka janji2 tsb tak boleh utk dipenuhi atau dalam erti kata lain memang dr awal lg nk kencing penyokong lah..jadi kpd penyokong PH jgn sesekali terima hakikat ni krn kalau tdk malulah dh kena kencing sampai hancing satu badan..terus nafikan sampai ke kubur..
yang kedua 100 hari pertama penting utk PH bg unjuran kemampuan mentadbir dlm 5 tahun akan datang.. kalau dlm tempoh ni pun dh gagal..maknanya besar kemungkinan gagal jgk la slp2 tu pun..nanti kalau dh nk PRU 15 baru korang nk start mencarut kutuk PH dah terlambat pun..
jd sekarang ni sbb korang sayang sgt dgn PH..korang duduk diam2 je la org lain buat kja hentam..sbb ini bkn psl parti dah ini SUARA RAKYAT yang tuntut janji..diorang ada hak nk tuntut walaupun diorang tak sokong PH masa PRU dulu...ok..hadamkan tu wahai malaun, walaun dan khadam wal khudum

Tanpa Nama berkata...

Tak masuk akal perumpamaan kau ni. Sorang bapa ada 2 anak.. janji kau dapat bonus bawak pergi semua ke disneyland.Anak yang pertama setuju, yang kedua berharap nak pergi ke pulau tioman je... tup tup dapat bonus, dosneyland cancel, bapak kurangkan duit belanja sekolah, sebat anak kedua pasal tak sokong pergi disneyland..