Selasa, 10 April 2018

Kenapa sebenarnya pilihanraya 9 Mei?

Kamu dilantik untuk menguruskan dengan baik pilihanraya. Memudahkan rakyat untuk mengundi. Tapi apa sudah berlaku sekarang?

9 Mei jatuh pada hari Rabu. Menuyusahkan pengundi untuk balik mengundi. Boleh apply cuti, tapi berapa banyak yang akan keluar menguni kalau jarak perjalanan lebih 6 jam?

Apa kejadahnya buat hari bekerja?

Peraturan kena buat dalam tempoh 60 hari. Tak kan la mata kamu buta tak boleh lihat hari cuti bila yang boleh buat pilihanraya? Kenapa pilih 9 Mei?

Jawapannya;
1. pengundi luar banyak mengundi pembangkang. Hampir semua bandar di Semenanjung jatuh ke tangan pembangkang. Jadi si celaka ni buat hari bekerja dengan harapan 'menyusahkan' rakyat untuk balik mengundi.
2. sedaya upaya untuk 'tipu' supaya BN terus berkuasa. Cuba cari siapa itu Pengerusi SPR? Apa kaitan dia dengan UMNO? sila google.
3. Senjata simpanan BN supaya terus berkuasa. Kajian menunjukkan sokongan orang melayu merosot ke tahap yang membimbangkan Najib. so ...?

Kat dunia kamu boleh jawab. Dekat sana, siap sedialah menjawab. Kami yang rasa terbeban untuk balik mengundi tak halal perbuatan kamu terhadap kami.

Mungkin tok lebai ada jawapan terbaik kenapa SPR pilih 9 Mei. Berkecuali?

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

PokAmid berkata...

Dah la jd perkakas, skrg perkakas tu dh jd cilaka!!! Si cilaka yang paling cilaka!!
Moga si cilaka dapat balasan drp Allaah secepat mungkin.

Unknown berkata...

9 Mei wajib di beri cuti umum atau cuti peristiwa.