Isnin, 2 Januari 2017

'Ulama cari makan'

Pada masa sama, Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman dilapor berkata hanya Allah layak menentukan sama ada ibadah haji seseorang itu mabrur atau
tidak.

“Yang penting, dia (pemberi wang) melepaskan jalan untuknya mengerjakan haji," katanya seperti dilapor Free Malaysia Today.

Mengulas lanjut, Raja Kamarul berkata mufti berkenaan memilih untuk menjadi  'agamawan bisu' sejak tercetusnya skandal 1MDB beberapa tahun lepas.

"Kerana sekarang beliau telah menunjuk minat dalam isu ini, saya mohon Mufti Pahang dan Datuk Asyraf dengan segala hormatnya memberi pandangan adakah wajar
kerajaan Malaysia melabur wang 1MDB di pusat wang judi, dadah, kongsi gelap serta penggubalan wang haram yang terkenal dunia di kepulauan Cayman?,"soalnya.

Katanya lagi, seorang argamawan perlu bercakap benar walaupun pahit di depan pemerintah yang zalim.

"Bukan hanya menegur mereka yang tiada lagi apa-apa kuasa hari ini walaupun pernah disanjung satu ketika dahulu semasa dia berkuasa.

"Tidak sepatutnya wujud istilah ulama cari makan," katanya.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

Mufti malaysia sekrang nie semuanye Mufti kapir laknatullah. semua muka duit aje..takut x dpt cari mkn...

ULAM MASAK LEMAK berkata...

HOW CAN U CKP TIDAK SEPATUT UJUD ISITLAH ULAMAK CARI MAKAN SEDANGKAN IA TERMAKSUD DALAM AJARAN ISLAM, ADA ULAMAK BAIK DAN ADA YG JAHAT. JAHAT SEBAB CARI MAKAN LAH DGN MENJUAL AGAMA... BUKAN SEBAB MEREMPIT.

SILA RUJUK INI :

http://detikislam.blogspot.my/2017/01/ulama-yang-lebih-berbahaya-daripada.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/UHQdyX+(Detik+Islam)

Unknown berkata...

mufti atau tok peti.........kuat jilat