Jumaat, 17 Julai 2015

Rafizi jangan kurang ajar ... hehehehehe

Ahli Jawatankuasa PAS Zaharudin Mohamad (gambar, bawah) menyifatkan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman parti Islam itu.

Menantu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu marah kerana Rafizi menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) walaupun majoritinya masih ahli parti Islam itu.

"Rafizi jangan campur urusan PAS. Nampak Rafizi ni gelojoh seperti orang terkencing sebelum sampai tandas,” katanya.

“Selagi Gerakan Harapan Baru belum keluar PAS dan belum bercerai rasmi, maka kenyataan Rafizi saya anggap campur tangan dan kurang ajar," kata Zaharudin.

Menantu kepada Hadi itu juga merupakan ketua unit hal ehwal agama Kumpulan Perangsang Selangor, sebuah syarikat kerajaan negeri.

Menurutnya, jika GHB sedang tarik ahli PKR menyertainya, tiada masalah untuk Rafizi membuat kenyataan terbuka seperti itu.

"Tetapi sekarang GHB sedang giat tarik ahli PAS menyertainya bukan PKR atau Umno," kata Zaharudin melalui Facebook beliau.

Beliau mengulas kenyataan Rafizi yang menyokong GHB dan akan menyertai jelajah seluruh negara.

Zaharudin juga cuba memecahkan PKR dengan berkata pandangan Rafizi itu berbeza dengan pandangan timbalan presiden PKR yang juga Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali.

"Berdasarkan Kajang Move, saya tidak nampak ini keputusan PKR atau Rafizi sendiri kerana itu adalah game kumpulan Rafizi yang di’mastermind’kan dan diwarnai Rahim Ghouse, seorang tegar IRC.

"Sebab itu kenyataan mereka sering tidak sehaluan dengan Azmin dan lain-lain," tulis Zaharudin.

Selepas ini, katanya, beliau akan mengulas beberapa isu lagi berkenaan grand design IRC dan modus operandi mereka.

IRC adalah merujuk kepada kumpulan Islamic Representative Council (IRC) yang ditubuhkan di United Kingdom oleh pelajar Malaysia di sana yang berbeza pandangan dengan PAS.

Ia dilabelkan sebagai kumpulan yang cuba memasuki PAS dan lain-lain pertubuhan politik termasuk Umno dan menguasainya dari dalam.

Teori ini menjadi pegangan sesetengah pihak sehingga ketengangan sentiasa berlaku dalam parti itu apabila wujudnya 'siege mentaliti' seolah-olah kumpulan Islam lain cuba menguasai PAS di kalangan mereka.

Menjelang pemilihan lalu, ramai pemimpin PAS dilabelkan sebagai 'orang IRC' dan meminta perwakilan 'menghalau' mereka termasuklah Dr Dzulkefly Ahmad, Dr Mohd Hatta Ramli dan ramai lagi pemimpin kumpulan progresif.

"Saya sedang cari kenyataan rasmi Hasanudin (timbalan presiden Ikram) atas nama Ikram yang senada dengan Rafizi," kata Zaharudin lagi cuba mengaitkan Rafizi dan Rahim sebagai kader IRC untuk menghancurkan PAS.

Ikram adalah kesinambungan dari IRC yang ditubuhkan selepas Jamaah Islah Malaysia (JIM) sebelum ini. – 16 Julai, 2015.

* yang kurang ajar bapa mertua kamu, mulut longkang ... sesuka hati gelar orang macam-macam.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: