Selasa, 3 Mac 2015

Gambar Najib Jadi Imam Viral Di Laman Sosial

Aku tengok satu gambar. Ketika ini gambar tersebut viral di laman sosial dan jadi bahan kutukan. Biasalah. Sebab Najib dalam gambar tue maka ianya jadi bahan kutukan pembangkang. Ini gambar yang dimaksudkan.



Rujukan aku :
Gambar Najib Jadi Imam Viral Di Laman Sosial

Aku perhatikan gambar tersebut dengan teliti. Sangat teliti. Aku tak nampak atau fikir gambar tersebut telah diedit ataupun kita kata super impose.

Gambar tersebut merujuk kepada satu situasi yang mana para wartawan berdiri di hadapan perdana menteri Malaysia, Najib Razak yang ketika itu menjadi imam (entah kat mana dan bila waktunya) untuk mengambil gambar ketika Najib tengah sibuk jadi imam.

Gambar Najib Jadi Imam Viral Di Laman Sosial


Ada beberapa perkara yang bermain di kotak fikiran aku.

Pertama. Macam mana ko solat. Selesa ke bila ada sekumpulan wartawan sedang meroyan klik-klik kamera untuk amek gambar kau. Flash bunyi apa bagai? Tak rasa ke macam heyy kau semua neh apahal. Tak reti ke nak solat sekali ke apa. Takan datang bulan kot.

Kedua. Siapa yang arah sekumpulan wartawan tue buat kerja gila dan apa pentingnya kerja gila itu sehingga ianya dibuat?

Ketiga. Adakah perkara pelik dan luar biasa apabila Najib menjadi imam ke macam mana? Yang beria2 snap dan sebarkan.

Setahu aku la. Kalau aku salah minta betulkan apa yang patut. Bukan ke Najib memang biasa dilaporkan jadi imam. So, takan setiap kali dia jadi imam kau semua beria2 nak snap gambar atas tindakan tersebut. Untuk apa sebenarnya? Aku tak fikir jurugambar2 tue bangang2 p tangkap gambar Najib kalau tak sebab diarahkan untuk berbuat demikian. Dan aku tak fikir orang2 biasa boleh arahkan tanpa persetujuan Najib.

Serious la. Pada aku la. Memang mengarut. Usah kata wartawan siap ada kamera besar lagi tue dengan wayar2 apa semua. Hmmmm.. ini yang dibangga2 dikecoh2. Kena tindas pun takpe. Janji PM kau boleh jadi imam ye tak?

HA HA HA
Sozcyili
Gambar Najib Jadi Imam Viral Di Laman Sosial


more updates ..



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

Yg mengimamkan sembahayang tu bukan Najib. Najib yg berbaju merah jambu celoreng sebagai makmun belakang imam. Klau nak lagi confirm pegi tengok posting Omak Kau bertajuk SELAGI ADA BULAN DAN BINTANG AGENDA MEMBANTU BUMIPUTERA ADALAH MENJADI KEUTAMAAN JANJI NAJIB RAZAK (http://omakkau.blogspot.com/2015/03/selagi-ada-bulan-dan-bintang-agenda.html) bertarikh 1 Mac dimajlis yg sama Najib memakai baju yg sama semasa sembahyang dan berucap (dua2 gambar ada). Jurugambar2 tu cuma ambil gambar nak tunjuk Najib sembahyang sebagai makmum bukan sebagai Imam. Tlg jgn lebih2kan pemberitaan sebelum diteliti dahulu takut nanti hebahan jadi fitnah.

Tanpa Nama berkata...

DAH LAH NAJIS MUHALZAH PUN TAK TAHU LEPAS TU NAK TUNJUK SOLAT BER IYA BENAR.MELAYU BANGSAT YANG JAJI JIRAP JILAT JUBOR NAJIB ENTAH UGAMA MANA DIANUTNYE

Tanpa Nama berkata...

KO JGN BISING TU KAN IMAM BESAR 1MALAYA WASSATIYAH..JGN BISING LA..KAH..KAH..KAH..? LAGI SATU TU IMAM BESAR 1MDB LA- 1MALAYADAHBANGKRUP???