Selasa, 3 Mac 2015

Bongkar: PKR keluarkan wang belanja untuk peserta demonstrasi .. ini buktinya!


Terkejut sungguh Omak apabila menerima suato salinan surat yang dikatakan dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Agung KeADILan kepada semua Ahli-Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Ahli-Ahli Parlimen, Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri, Ketua-Ketua Cabang, Ketua-Ketua Angkatan Muda Cabang, Ketua-Ketua Wanita Cabang Parti KEADILAN Rakyat atas tajuk : HIMPUNAN SOLIDARITI DATO' SERI ANWAR IBRAHIM, PARTI KEADILAN RAKYAT.
Surat sebanyak dua muka surat itu menyatakan keputusan telah diambil oleh Biro Politik KeADILan bahawa acara Konvensyen KeADILan pada hari Sabtu 7hb Mac 2015 dari jam 9.00 pagi hingga 12.00 tengah hari di GRAND BALLROOM, SHAH ALAM CONVENTION CENTRE telah ditukar kepada HIMPUNAN SOLIDARITI DATO' SERI ANWAR IBRAHIM.

Semua Ketua Cabang, Ketua AMK Cabang dan Ketua Wanita Cabang diwajibkan untuk menghantar perwakilan dari Cabang masing-masing sekurang-kurangnya mengikut jumlah berikut:-

Perwakilan Cabang : 10 orang

Perwakilan AMK Cabang: 5 orang

Perwakilan Wanita Cabang : 5 orang


Selepas berakhirnya himpunan solidariti maka setiap peserta diminta untuk sama-sama menyertai suatu demonstrasi anjuran Angkatan Muda KEADILAN serta beberapa NGO jam 3.00 petang hari yang sama didepan Sogo, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur.

Apa yang menarik perhatian Omak Kau ketika mendapat salinan surat ini ialah diperenggan 5 muka dua surat berkenaan ialah mengenai ayat yang berbunyi : Pihak parti akan memperuntukan RM150.00 untuk setiap peserta sebagai elaun perjalanan dan elaun makan serta RM500.00 sebagai elaun penginapan untuk setiap Cabang.

Perenggan ini memberi suatu kejutan dan difahamkan ssalinan surat ini sudah pun berlegar ligat dialam maya dan internet melalui laman sosial dan blog.

Apabila Omak Kau mendapat salinan surat ini, Omak mengambil sikap tidak terus hadam sebaliknya cuba mencari kebenaran dan kesahihan kandungan surat ini.

Setelah dijalankan sedikit siasatan maka jelas ianya suatu fitnah jahat untuk memburukkan Parti KeADILan Rakyat oleh individu atau indvidu-individu tertentu dengan mengubah suai surat berkenaan dengan memasukkan ayat sepertimana yang dicatitkan diatas sedangkan surat asal perenggan 5 tiada pun disebut tentang pemberian elaun-elaun berkenaan.

Melakukan penambahan satu lagi perenggan ingin memberi gambaran betapa untuk himpun dan kumpulkan rakyat terpaksa dibayar pelbagai elaun.

Omak Kau sejak bergiat dalam alam blog dan laman sosial, dalam berpolitik perlu ada akhlak mengisahkan kebenaran walaupun pahit dan pedih sekali untuk diterima dan dihadam.

Cara politik serang dengan mengubah suai surat maupun gambar demi tujuan memburukkan pihak lawan bukan cara Omak Kau berblog .. Mungkin cara begini akan memberi sedikit hiburan murahan kepada para penyokong dan pengikut totok dan tegar parti-parti politik berkenaan tetapi dari segi jangka panjang sudah pasti akan memusnahkan terus imej, nama baik dan integriti blogger yang mengamalkan budaya sedemikian.

Perlu ingat .. kini informasi dihujung jari .. rakyat kini terutamanya anak-anak muda jenis tidak mudah termakan dengan berita sensasi sebaliknya akan selidik sedalam-dalamnya dulu sebelum menerimanya sebagai berita dan maklumat sahih.

Suatu contoh terbaik menggunakan kepandaian dan kepakaran kepada jalan yang salah.


Bagi Omak Kau falsafah berblog ialah BERKATA BENAR WALAUPUN PAHIT HATTA JIKA YANG MENJADI SASARAN ADALAH DALAM KELOMPOK SENDIRI .. TIDAK MAU DIBUAI SITUASI SYOK SENDIRI TANPA ENGGAN MENERIMA REALITI, KERANA AKHIRNYA BUKAN SAHAJA PARTI YANG DIDOKONG DAN DIDAKAP AKAN RUGI TETAPI DIRI SENDIRI JUGA AKAN DIPANDANG SEBAGAI MANUSIA YANG TERHIBUR DENGAN BERITA PALSU DAN FITNAH JAHAT.

Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.


~OMAK KAU!!!! at Tuesday, March 03, 2015


more updates ..



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

Ini semua kerja gila puak umno bn sinonim dgn fitnah rasuah rogol samun dan semua benda yg jelek buruk semua nya kerja mereka. Tiada benda yg elok satu pun yg bolih diguna pakaai olih puak melayu umno. Uekkkk ptuih.