Selasa, 23 September 2014

Punca istana lewat pilih calon MB terbongkar

KUALA LUMPUR: Istana Selangor menjelaskan bahawa kelewatan pelantikan Menteri Besar Selangor adalah disebabkan pergolakan dalaman PKR dan ketidaksefahaman parti dalam Pakatan Rakyat dalam pencalonan menteri besar, lapor Selangor Kini.

Dalam satu kenyataan hari ini, Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani berkata, keengganan DAP dan PKR mematuhi arahan Istana pada 27 Ogos untuk mencalonkan lebih dua nama, menyulitkan lagi tindakan Sultan sehingga terpaksa meneliti calon lain dalam parti itu yang tidak dicalonkan.

Menurutnya, Mohamed Azmin Ali dipilih kerana Sultan mempertimbangkan konsensus Pakatan Rakyat mengenai kerusi menteri besar di Selangor dan percaya beliau pilihan terbaik untuk mendapat sokongan semua parti.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan melantik Adun Bukit Antarabangsa, Mohamed Azmin Ali, sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.

Mohamad Munir memaklumkan perkara itu dalam surat pemberitahuan pelantikan kepada Azmin, semalam.

more updates ...

# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: