Ahad, 17 Ogos 2014

Andai PAS Pusat buat keputusan ini lebih awal ..

Oleh: pen buruk online ™

Aku menarik nafas lega .. nasib baik PAS tidak buat kettegaq yang akan buat keputusan keluar dari pakatan rakyat.

Kalau keputusan yang dibuat PAS Pusat tak sama seperti hari ini, aku sekali lagi kata, PAS akan jadi musuh rakyat.

Sepatutnya PAS buat keputusan ini lebih awal. Kenapa tunggu lebih banyak 'aib' yang dilondeh sesama pemimpin pakatan? Sekarang sudah banyak 'aib' dibuka sesama sendiri. Siapa yang malu. Imej tetap tercalar beb ..




Pas Pusat mengumumkan bersetuju untuk mengangkat dua nama dari PKR bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata keputusan itu dicapai sebulat suara melalui Mesyuarat Khas Jawatankuasa Peringkat Pusat yang dipengerusikan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, jam 10.10 pagi, hari ini.

"Nama yang dicadangkan oleh Pas ialah Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Mohamed Azmin Ali," katanya pada sidang media di ibu pejabat Pas, hari ini.

Dalam pada itu, Mohamad menegaskan, empat Exco Selangor yang masih berkhidmat dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor akan terus kekal menyandang jawatan masing-masing.

Sementara itu, ketika ditanya sebab menolak Abdul Khalid terus meneraju kerusi nombor satu itu, Mohamad hanya menjawab, "...dia sudah bukan ahli PKR. Kami pegang pada tahaluf siyasi."

Sinar Harian Online difahamkan, kedua-dua nama tersebut bakal ditentukan untuk jawatan menteri besar itu dalam mesyuarat PR, petang ini.

Sebelum ini, melalui Majlis Syura Pas memilih untuk mengekalkan Abdul Khalid.


more update ..



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

4 respon:

Tanpa Nama berkata...

SAYA DAN KELUARGA SERTA KAWAN KAWAN SAH AKAN KELUAR PAS. SAYONALA

mohamad berkata...

PAS tidak bersetuju TSKI dilucutkan jawatan bergantung hanya semata mata tuduhan serupa PAS tidak bersetujuan DSAI dituduh bermacam dan tidak mendapat pembelaan. Bagaimana sebuah parti islam boleh mengambil keputusan atas dasar syak wasangka. PAS juga perlu menghurmati Sultan dalam perkara perkara yang tidak boleh didedahkan kepada umum, kerana Sultan juga sebahagian daripada kerajaan. Apabila PKR memecat TSKI, beliau bukan lagi ahli PKR dan tidak lagi menjadi ADUN PAKATAN. Pas tidak menyokong TSKI kekal sebagai MB bukan atas dasar pertama tadi tapi atas dasar perundangan. Isu kerjasama dalam Pakatan dan Isu TSKI mempunyai dua sudut yang berbeza. Satu dari sudut dosa dan pahala dan satu lagi dari sudut kerjasama politik. PAS bukan parti autokratik dan jumud, Suara presiden bukan jadi kata pemutus. Suara syura yang jadi kata pemutus. Masalah dedah mendedah, londeh melondeh, ini kerja orang yaang tidak beriman. Pas tidak perlu dipengaruhi olih orang jahil dalam membuat keputusan, Bagi PAS perkara pertukaran MB buakanlah satu masalah yang melanda tapi ia adalah masalah yang dicipta. Sepatutnya yang mencipta masalah berfikir dahulu sebelum bertindak, berbincang dan sama sama mengambil kata sepakat. Yang nampak bersalah adalah PAS, sepatutnya PAS boleh senang lenang tapi malang diheret dalam isu ini dan tak semena mena apabila presiden menyatakan perkara agama, presiden PAS dimaki hamun, dituduh lembab dan sebagainya. DSAI dan kuncu kuncu nya dilihat HERO, malah ada ADUN PAS mengambil tindakan sediri tanpa menunggu Keputusan Mesyuarat PAS. Diharapkan cadangan meletakkan 2 orang calon dipertujuan dalam mesyuarat tergempar PKR. Jika sekira nya PKR bertegas hendakkan DSWAI juga dengan meminggirkan AZMIN maka kita perlu persoalkan kenapa DSAI mahukan sangat DSWAI sedangkan telah dimaklum nama DSWAI akan ditolak oleh sultan. Adakah ini perancangan DSAI untuk menyerah Selangor kepada BN dan merealisasikan rancangan Konsensus National bersama Dato Najib. Dalam keadaan sekarang kalau TSKI bubar DUN, Kemenangan dipihak BN amatlah cerah. Dalam politik jangan percaya sampai dalam perut. 99 % penasehat sultan adalah orang UMNO, Siapa tahu perancangan DSAI, DSWAI, TSKI, DS Najib, UMNO dan pihak istana ingin mengambil Selangor. Usia DSAI semakin lanjut. Mustahil DSAI rela menghabiskan usianya 5 -6 tahun lagi didalam penjara disamping cita cita politik masih belum tercapai. DS Najib mempunyai masalah untuk terus memimpin. Sekarang mereka berdua mempunyai common enemy iaitu Dr. Mahathir dan puak puaknya yang sentiasa mempastikan DSAI tidak punya peluang dalam politiknya dan juga mahukan DS Najib turun dari menjadi PM kerana kepentingan harta dan jawatan anak anaknya.
disamping untuk menghalang kesalahan dan penyelwengan nya semasa menjadi PM akan dibingkar. Kita tunggu dan lihat. Cuma bacaan politik kita biar lebih, banyak buat hipothesis.

Tanpa Nama berkata...

Tak pa lah nanti kita dapat Putrajaya kita baiklah pada ulama. Ini temporary saja faham!!!!

Tanpa Nama berkata...

Manusia jika tidak sealiran dengan kehendaknya akan tetap kata dia betul orang salah walaupun hakikatnya adalah sebaliknya