Khamis, 24 Julai 2014

Panas ..! Pergaduhan kaum diIpoh?!

Polis Perak hari ini menafikan dakwaan berlaku pergaduhan antara kaum yang kononnya terjadi di Buntong di Ipoh seperti disebarkan media sosial baru-baru ini.

Ketua Polis Perak Datuk Datuk Acryl Sani Abdullah Sani menegaskan tiada kejadian seumpama itu berlaku dan pihaknya tidak menerima sebarang laporan berhubung kejadian tersebut.

"Keadaan bandar raya Ipoh adalah aman dan terkawal. Kehidupan masyarakat berjalan seperti biasa dan orang awam tidak perlu bimbang untuk keluar menjalankan aktiviti di sekitar bandar raya ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengingatkan orang ramai supaya tidak membuat sebarang penyebaran maklumat yang tidak sahih kerana ia boleh menggugat ketenteraman awam.

Tindakan menyebarkan maklumat palsu boleh didakwa mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan boleh dihukum denda RM50,000 atau penjara tidak melebihi setahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

- Bernama


sumber



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: