Khamis, 24 Julai 2014

Mahasiswi kantoi khalwat ketika 'bersedia' untuk berzina

Seorang lelaki yang masih berstatus ‘suami orang’ dikenakan denda RM3,000 atau enam bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan jumlah denda berkenaan oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam, selepas ditahan bersama pasangannya dalam keadaan mengaibkan di sebuah rumah tumpangan.

Manakala pasangannya yang masih menuntut di sebuah pusat pengajian tinggi dikenakan denda RM2,950 atau enam bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda berkenaan.

Hukuman itu diputuskan selepas Rozali Mohd, 37, bersama pasangannya Che Noor Aziemah Che Zainal Abidin, 23, mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu perbuatan sebagai persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah.

Rozali yang bekerja sebagai pemandu bersama pasangannya mengaku salah melakukan satu perbuatan sebagai persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah di dalam sebuah bilik di sebuah rumah tumpangan di Tok Jembal, di sini, jam 11.15 malam pada 2 April lalu.

Mengikut fakta kes, satu serbuan dilakukan sepasukan pegawai dan anggota penguat kuasa syariah serta dibantu polis di rumah tumpangan berkenaan kira-kira jam 11.15 malam pada 2 April lalu.

Sebaik tiba, penguat kuasa bertindak mengetuk pintu bilik yang diduduki pasangan berkenaan dan pintu dibuka Rozali selepas beberapa kali salam diberikan.

Hasil pemeriksaan terdapat seorang wanita yang memakai singlet dan bertuala bersembunyi di dalam bilik air.

Soal siasat kemudian mendapati mereka tiada hubungan suami isteri atau mahram.

Pendakwaan dilakukan Pendakwa Syarie Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu Khanurulhajja Mustaffa di hadapan Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail.

sumber



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: