Selasa, 27 Ogos 2013

Dahulu pemimpin PR, sekarang ahli biasa Umno

Tidak lama selepas itu dilihatnya bekas anggota parlimen Bachok itu keluar televisyen bersama Datuk Seri Najib Raz

KOTA BHARU: “Bukan tidak sayangkan PKR atau PAS, namun tidak senang hati dengan pemimpin tertentu. Saya lihat suara Melayu dalam parti semakin kurang,” kata seorang bekas pemimpin PKR Kelantan.

Beliau sudah lama meninggalkan PKR, kini meneruskan perniagaan sendiri di Kuala Lumpur.

baca lanjut ..



Namun katanya hubungan peribadi dengan pemimpin PAS dan PKR Kelantan masih seperti dahulu.

Hujahnya lagi semua parti ada kelemahan masing-masing. Kalau dalam Umno semua orang tahu, semua berlumba-luma mendapat kontrak dan projek.

Oleh itu beliau berharap suasana seperti itu tidak wujud dalam PAS. Biar pun begitu bisiknya tidak dinafikan ada orang menggunakan nama parti bagi mengambil kesempatan bisnes.

“Teguran saya sebelum ini sama ada melalui kenyataan media atau ucapan hanya fokuskan kelemahan yang terkesan dalam sesuatu projek di Kelantan.

“Saya hanya bercakap kalau ada maklumat,” ujarnya ketika ditemui di sini. Ketika bersama PKR, beliau pernah dilantik menganggotai anggota lembaga pengarah agensi kerajaan negeri.

Beliau seperti memperlihatkan leluhurnya, mahu agensi kerajaan negeri diurus berkesan berkesan, tanpa berkompromi dengan segelintir pihak yang cuba mengambil peluang.

Luahnya, kalau ada masalah dengan pelabur, jangan sampai kita mengepikan peraturan sehingga memberi peluang mereka bertindak di luar perjanjian.

Maksudnya kata beliau yang kini ahli Umno, jangan biarkan pelabur membangunkan tanah yang dilulus sehingga di luar garis sempadan.

“Saya masih mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin kerajaan negeri sekarang, biar pun kadang-kadang ada saya buat kenyataan menegur perkara tertentu,” ujarnya lagi.

Ditanya apa tawaran Umno kepadanya, jawapannya ringkas, tiada apa-apa.

Tanpa menyembunyikan rahsia peribadi, beliau sekarang bergerak sebagai ahli biasa Umno. Namun tegasnya, kalau Umno tidak betul beliau tanpa segan silu sedia menghentam dari dalam.

Beliau mahu bergerak atas prinsip sendiri. Bersuara atas kapasiti NGO. Pernah beliau menemui bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa di Arab Saudi.

Tidak lama selepas itu dilihatnya bekas anggota parlimen Bachok itu keluar televisyen bersama Datuk Seri Najib Razak di Arab Saudi.

“Kalau dahulu idea kerajaan perpaduan saya marah, namun sekarang saya melihat seperti ada keperluan,” hujahnya.

Akhirnya terlihat beliau sekarang menjadi pendokong ortodok perjuangan Melayu. Beliau tinggalkan PKR kerana tidak yakin multiracial party.

Kalau dahulu ke sana ke mari sebagai pemimpin, sekarang sekadar pengikut. Ahli biasa dan cari makan sendiri.



# sila like "kami undi pakatan rakyat"





RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

sape pemimpin ni?