Selasa, 25 Jun 2013

Altantuya: woit ... milik siapa selipar ni ..??

PUTRAJAYA: Kes rayuan membabitkan pembunuhan model Mongolia Altantuya Shaariibuu yang memasuki hari kedua hari ini menyaksikan pihak pendakwaan gagal menjawab siapa pemilik sebenar selipar yang ditemui di dalam kereta tertuduh.

Peguam kepada Koperal Sirul Azhar, Kamarul Hisham Kamaruddin yang ditemui memberitahu terdapat isu-isu yang pada mahkamah merupakan isu-isu penting terutamanya isu selipar yang ditemui gagal dijawab oleh pihak pendakwaan.

Malah menurut beliau lagi, berkenaan dengan hak milik selipar sehingga sekarang tidak ada saksi yang dipanggil oleh pihak pendakwaan dan ia merupakan isu penting dan perlu diputuskan.

baca lagi ..


"Kita telah mengemukakan hujah semalam dan ia perlu dijawab oleh pihak pendakwaan, namun apa yang kita perhatikan hari ini bahawa pihak pendakwaan gagal mengenalpasti siapa pemilik sebenar selipar tersebut.

"Sehingga sekarang pihak pendakwaa gagal memanggil saksi untuk mengenal pasti pemiliknya dan bagi saya ini merupakan isu penting dan perlu diputuskan," jelas beliau.

Jelasnya lagi, perkara yang dibangkitkan oleh pihak pembela mengikut pemikiran mahkamah ia merupakan perkara utama yang harus dijawab oleh pihak pendakwaan dan ia telah diajukan kepada pihak pendakwaan untuk dijawab secara khusus.

Sementera itu, setelah mendengar hujah dari kedua-dua belah pihak pembelaan dan pendakwaan, Hakim Datuk Sri Mohamed Apandi Ali menetapkan satu tarikh yang lain bagi membuat keputusan selepas beliau dan dua lagi Hakim Datuk Linton Albert dan Datuk Tengku Maimun Tuan Mat membuat analisis atas hujah-hujah yang telah diberikan.

Dalam pada itu Kamarul turut memberitahu bahawa sekarang terpulang kepada mahkmah untuk membuat keputusan yang terbaik.

"Susah untuk saya komen isu-isu telah kita bangkitkan semalam telah dipetik dan diajukan kepada pihak pendakwaan untuk dijawab.

"Tentang bagaimana peluang itu bergantung kepada mahkamah, saya tak boleh nak komen dengan lebih lanjut," sambung beliau.

Kes rayuan sepatutnya berlangsung selama tiga hari bermula 24 hingga 26 Jun, namun Hakim membatalkan kes rayuan esok bagi memberi ruang kepada pihak mahkamah rayuan membuat analisis terhadap hujah-hujah sebelum keputusan diberikan.



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: