Selasa, 25 Jun 2013

Bersiap sedialah .. akan berdozen-dozen macai dan media UMNO akan kata Anwar menderhaka Agong ..

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap bertegas wujudnya penipuan dalam pilihan raya umum ke-13 lalu, sambil menyifatkan titah Yang Di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bukan suatu arahan dan boleh dibahaskan dalam Dewan Rakyat.

Anwar berkata teks ucapan tersebut telah disediakan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk dibaca oleh Tuanku dan dalam mana-mana amalan negara demokrasi ia boleh dibahaskan di Parlimen.

"Ucapan itu dicadangkan oleh kerajaan untuk dibacakan oleh Agong untuk dipertimbangkan sebagai suatu yang serius dalam Dewan.

baca lagi ..



"Maksudnya pidato Tuanku itu adalah untuk dibahaskan, prinsip negara demokrasi ialah asasnya pertimbangan untuk dibahaskan, ia bukan arahan supaya jangan langgar undang-undang," kata Anwar yang ditemui sejurus selesai Istiadat Perasmian Dewan Rakyat dan Dewan Negara Ke-13 di Parlimen pagi ini.

Tuanku bertitah supaya semua pihak menghormati keputusan pilihan raya umum ke-13 lalu di Dewan Rakyat hari ini.

Selepas pilihan raya 5 Mei lalu, Pakatan Rakyat (PR) enggan mengiktiraf keputusan tersebut dengan mendakwa berlaku penipuan dan salah guna kuasa sepanjang tempoh berkempen, malahan turut mendesak pemimpin tertinggi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meletak jawatan. - 25 Jun, 2013.



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: