Ahad, 13 Januari 2013

Guru Kecewa Gagal Tukar Ikut Suami

Saya mewakili ribuan guru wanita di seluruh Malaysia ingin meluahkan kekecewaan kami apabila permohonan kami untuk bertukar ke negeri lain atas alasan mengikut suami tidak diluluskan. Malah, apabila rayuan dibuat, kami tidak akan dilayan disamping perlu menerima kritikan dan herdikan pegawai-pegawai dan kaki tangan di Kementerian Pelajaran Malaysia.



#mohon like "pakatan rakyat supporters untuk sokongan




Ada antara kami yang menghadapi masalah ancaman keselamatan ekoran tinggal bersendirian di rumah sewa. Ada juga antara kami guru-guru wanita mengalami masalah keretakan rumah tangga ekoran perhubungan jarak jauh yang terlalu lama. Sebetulnya, permohonan bagi guru wanita yang ingin bertukar mengikut suami boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja seperti waktu dahulu.

Ribuan permohonan bagi guru wanita yang ingin mengikut suami tidak diluluskan, walhal begitu banyak kekosongan dan juga keperluan guru di negeri berkenaan. Ramai antara kami terjejas kualiti dan tumpuan kerjanya ekoran emosi yang tidak stabil kerana jauh daripada suami malahan ada yang berjauhan dengan anak-anak. Sesungguhnya pihak yang berkenaan perlu peka dan ingat bahawa tempat seorang isteri itu di sisi suami.

Sumber: Harakah (aduan)


sumber sini




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Tanpa Nama berkata...

jgn pikir guru aje.
kawan2 aku ramai yg penjawat awam juga.
dah bertahun hidup berjauhan dari anak dan isteri/suami.
patutnya cikgu2 tuntut untuk semua kaki tangan awam yg lain juga.
jgn penting diri.
bukan cikgu je penting tau.

Tanpa Nama berkata...

kawan sya plak...
suami sakit buah pinggang tahap kritikal. anak kecik 2 bulan. suami dijaga oleh ibu bapanya di kelantan. dia tinggal di perak bersama ibu bapanya sendiri pula untuk mengasuh anaknya. minta tukar tak dapat sedangkan suaminya hanya tinggal hujung nyawa