Sabtu, 10 November 2018

Pakatan Harapan akhirnya mengaku kencing pengundi

Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) Wan Saiful Wan Jan memohon maaf kepada seluruh rakyat malaysia kerana tidak dapat menunaikan janji berkaitan penangguhan bayaran balik pinjaman bagi peminjam bergaji bawah RM4,000 seperti yang diumumkan dalam manifesto Pakatan Harapan (HARAPAN).

Katanya, hal itu diputuskan selepas melihat hutang negara yang tinggi dan keperluan pelajar baru yang memerlukan dana, hasil bayaran balik peminjam terdahulu.

"Saya nak buat pengumuman, saya nak buat permohonan maaf kepada saudara saudari dan rakyat.

"Ramai tuntut Harapan tangguh bayaran PTPTN bagi peminjam yang gajinya di bawah RM4,000.

"Saya dah berbulan-bulan fikir bagaimana cara laksana janji ini, mandat yang di perolehi bagaimana nak laksanakan janji ini kerana janji tak dapat dilaksanakan," kata Wan Saiful.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Wilayah Persekutuan di Aswara, hari ini.

Menurutnya, beliau merangka manifesto HARAPAN bagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang lalu termasuk janji berkaitan PTPTN setelah mendapat input daripada pelbagai pihak.

64%
aclk sa=L&ai=C85LDIoDmW4yuK5KF…
55%
aclk sa=L&ai=CBIooIoDmW4yuK5KF…
price drop
aclk sa=L&ai=CyO1iIoDmW4yuK5KF…
33%
aclk sa=L&ai=CnugtIoDmW4yuK5KF…
39%
aclk sa=L&ai=CRq06IoDmW4yuK5KF…
50%
aclk sa=L&ai=CH2gwIoDmW4yuK5KF…
aclk sa=L&ai=C85LDIoDmW4yuK5KF…
LAZADA One-Stop Shopping

Katanya, ketika itu beliau tidak mengetahui jumlah hutang negara.

"Ketika itu saya tak tahu hutang negara dan hutang PTPTN banyak dan (kini) hutang yang kami tanggung dah jadi bebanan negara," katanya.


*bagi aku, ini lebih mulia dari merompak duit rakyat. Cumanya tidak dapat diusahakan sekarang. Mungkin tahun hadapan atau tiga tahun lagi janji itu akan dapat ditunaikan sebelum mandat lima tahun berakhir.

Dan bagi aku juga ia bukanlah sesuatu yang terlalu penting .. kerana yang lebih penting nak tengok penyangak masuk penjara.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: