Selasa, 20 November 2018

Jangan bagi alasan bangang untuk ICERD

Nak kata macam mana lagi

hahahha .. gelak aku

Apabila ada orang dalam Pakatan Harapan memberi alasan bahawa ICERD sudah ada sejak zaman Barisan Nasional memerintah. Sejak tahun 2011 dan 2015.

Maka tak jadi masalah bila ICERD nak diperkenalkan zaman Pakatan Harapan pulak.

Jaminan bahawa perkara 153 dalam perlembagaan tidak akan diusik belum cukup kuat untuk memenangi hati melayu.

Sultan dan raja pun dah sudah berbunyi.

Bantahan pun makin kuat. Parti dalam gabungan PH pun ada yang tidak bersetuju. Kalau tak salah aku, Amanah dan Bersatu sudah menjelaskan pendirian untuk tidak setuju dengan ICERD.

Jadi kenapa pula nak guna alasan Barisan Nasional pun telah mengkaji retifikasi ICERD sebagai alat untuk halalkan ICERD zaman PH?

Kalau BN berak tengah jalan, tak kan kita pun nak berak tengah jalan?

Jangan buat lawaklah.

Tutup terus buku ICERD ni.

Setakat ini perpaduan dan hak orang bukan melayu tak pernah pun diusik. Makin lapang dan makin bertambah adalah.

Jangan percaya pulak Menteri ting tong tu.

Aku tak setuju langsung dia jadi menteri dari peringkat awal. Kenapa la Mahathir lantik dia jadi Menteri.

Sekarang sudah huru hara.

Imej PH makin tercalar.

Suka sangat bagi bola tangung kepada musuh.

Sekarang susah nak jawab.

Bodoh tak bertempat.

Ok, aku mohon Majlis Raja-Raja buat satu titah. Hentikan ICERD.

Macam Sultan selangor arahkan turun papan tanda perlbagai bahasa.

Senang

Tiada siapa boleh pertikai.

Dalam tekanan pelbagai arah, kalau tak dijelaskan dan diperbetulkan ..

Kalau esok PRU 15, aku rasa PH tumbang.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

Sebelum hang buat komen aku nak tanya hang tau ka apa benda ICERD tu... hang dah bacaka sejarah penubuhan ICERD dan apakh yang telah dipelopori sejak ditubuhkan. Sudah kah hang baca komen beberapa orang mufti mengenai isu ini. Aku suggest hang pi baca dulu baru komen supaya tidak nampak cetek dan dangkal.

Tanpa Nama berkata...

Biasa la bropenburuk, UMNO PASNO nak dapatkan balik political mileage, kena buat tu semua.

Saya juga, jika PH t/tangan ratifikasi ICERD tu, saya akan tumbangkan kerajaan PH dalam PRU15 nanti! Buat masa ni saya menyokong PH.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya masa BN ICERD telah di tutup.

Mengapa begitu lama isu ini di biarkan tergantung?


Sudah tentu perkara ini bukan mudah untuk di selesaikan. Pasti ada tekanan dari luar .. yang sememang nya mahu kita tunduk pada kuasa mereka.

Jika kita yakin kita dapat mengatasi segala halangan pasti pemerintah sekarang telah awal-awal lagi menolak ICERD.