Jumaat, 19 Oktober 2018

Jawatan PM 2 penggal : Anwar Ibrahim tinggal berapa tahun sahaja?

"Tempoh perkhidmatan jawatan perdana menteri, menteri besar dan ketua menteri akan dihadkan kepada dua penggal.

"Perdana menteri juga tidak akan memegang portfolio lain," kata Dr Mahathir semasa membentangkan usul mengenai Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Kesebelas, 2016-2020 di Dewan Rakyat hari ini.

1. Bagaimana ianya akan diimplementasikan dalam ruang lingkup negeri-negeri. Pastinya akan diperjelaskan nanti.

2. Bagaimana pula dengan Menteri Besar & Ketua Menteri bukan dari Pakatan Harapan? Sanggup atau tidak untuk 2 penggal sahaja?

3. Penggal tu maksudnya PRU atau dari mula berkhidmat sebagai PM, MB atau KM? Jika PM sekarang melepaskan jawatan dalam tempoh 2 tahun, maknannya Anwar ada berapa tahun untuk jadi PM? Mesti ada pencerahan nanti. Tunggu.

Apapun, aku menyambut baik langkah PH untuk menetapkan hanya 2 penggal sebagai PM, MB atau KM. Kalau lagi lama, lagi 'baloq liat'. Macam-macam boleh berlaku.

Hangpa ada pandangan tentang soalan aku kat atas. Boleh bagi pencerahan?

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

ye betul tu, jadi simpan baik-baik bukti penyelewengan Team Madey suoaya boleh jadi peluru berpandu untuk membuat serangan balas nanti...