Jumaat, 28 September 2018

Selain PAS, kecoh Isa Samad, Khalid Ibrahim dan Ezam Mohd Nor juga nak lawan Anwar Ibrahim

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menganggap Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad yang mahu bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson, bukan cabaran buat beliau.

Beliau berkata, rakyat mengetahui dengan jelas mengenai status dan masalah yang dihadapi bekas Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang itu.

“Dia (Isa) kalau mahu tawar diri (bertanding) itu hak dia sebagai rakyat. Saya tiada apa-apa komen, sebagai sebuah negara yang mengamalkan demokrasi sesiapa saja boleh bertanding dan biar rakyat putuskan.

“Dia bermasalah dan diketahui umum. Biarlah pengundi putuskan dengan sebaiknya,” katanya ketika ditemui pemberita ketika hadir menyaksikan tayangan khas filem Tamil bertajuk ‘Chekka Chevantha Vaanam’ di Era Square di sini, malam ini.

Selain itu, Anwar, apabila ditanya mengenai calon lain yang dikatakan akan bertanding termasuk Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Datuk Mohd Ezam Mohd Nor, beliau enggan mengulas lanjut.

*jangan lupa baca artikel Analisis dan rekod pencapaian PAS di Port Dickson

“Siapa pun bertanding itu hak masing-masing,” katanya.

Beliau bagaimanapun mengingatkan semua calon supaya bertanding mengikut kaedah dan peraturan ditetapkan.

Malah, beliau turut mengingatkan rakan parti supaya tidak menggunakan jentera kerajaan untuk berkempen, sebaliknya menggunakan badan politik dan badan bukan kerajaan (NGO) seperti sebelum ini.

Terdahulu, Isa mengesahkan akan bertanding calon Bebas pada PRK Parlimen Port Dickson 13 Oktober ini.

Beliau yang juga bekas Pengerusi FELDA berkata, keputusan itu dibuat susulan tindakan UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak bertanding.]

Leftenan Kololonel (B) Mohd Nazari Mokhtar pilihan PAS



Yang Dipertua PAS Kawasan Tenggara, Johor, Leftenan Kololonel (B) Mohd Nazari Mokhtar, diumumkan sebagai calon parti itu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson.

Pengumuman dibuat Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man di Markas PAS Bukit Tembok, Pasir Panjang di sini, sebentar tadi.

PRK Parlimen Port Dickson setakat ini menarik minat beberapa pihak lain selain Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, dua parti politik iaitu PAS dan Parti Rakyat Malaysia.

Mereka disertai dua calon bebas iaitu personaliti media sosial Stevie Chan Keng Leong dan bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad

Kerusi Parlimen Port Dickson dikosongkan oleh penyandangnya Datuk Danyal Balagopal Abdullah, 68, pada 12 September lalu untuk membolehkan Anwar yang baru-baru ini menang tanpa bertanding jawatan Presiden PKR, untuk bertanding dan kembali ke Dewan Rakyat.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini isa samad bertanding dibawah naungan umno dan umno pula teraju kerajaan. Segala mcm fasiliti dan kemudahan kerajaan ditunggang habis2an. Skrg bertanding sbg calon bebas. Tiada bantuan atau kemudahan. Tapi belanja tak jadi hal krn duit dia masih byk