Jumaat, 21 September 2018

Bukti terbaru Mahathir sokong LGBT

Masih jadi bual mulut dan bicara penyokong tegar pembangkang termasuk PAS, mendakwa PH menyokong LGBT. Cakaplah bagaimana sekalipun. Mereka tetap akan mengatakan PH menyokong LGBT.

Ini kerana beberapa kerat individu yang dari LGBT menyatakan pendirian menyokong Pakatan Harapan. Oleh kerana beberapa kerat itulah, maka PH dicop sebagai menyokong LGBT.

Walhal beberapa kerat manusia LGBT bukanlah suara akar umbi dan bukan juga suara majoriti di dalam PH. Mereka hanya rakyat yang menyokong PH. TIDAK bermakna PH menyokong LGBT.

Begitu mudah pun, penyokont taksub tidak boleh berfikir. Yang lebih parah apabila pemimpin tertentu mengapi-apikan isu LGBT sehingga ada artikel seperti PRK Seri Setia: PAS lawan Darul LGBT

Terang lagi bersuluh, pemahaman yang diterapkan kepada penyokong, PH sokong LGBT. PH pinggirkan Islam.


Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia (Suhakam) bahawa Malaysia tidak boleh menerima semua perkara yang dianggap sebagai hak asasi manusia oleh Barat, termasuk perkahwinan sejenis.

Beliau menegaskan sistem nilai di negara ini tidak sama seperti sistem nilai di negara-negara Barat yang lebih bebas.

“Di Malaysia ada perkara-perkara tertentu yang kita tidak boleh terima walaupun sekarang dianggap sebagai hak asasi manusia di negara Barat.

“Kita tidak boleh terima lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), perkahwinan antara lelaki dengan lelaki dan wanita dengan wanita,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Khas Kabinet mengenai Anti Rasuah (JKKMAR) di Perdana Putra, di Putrajaya hari ini.

Dr Mahathir berkata konsep keluarga di negara ini masih kekal iaitu terdiri daripada lelaki dan wanita serta anak-anak atau anak angkat, manakala perkahwinan sejenis tidak diiktiraf sebagai keluarga.

Dalam pada itu, Perdana Menteri berkata mesyuarat JKKMAR yang turut dihadiri wakil Suhakam, bersetuju dengan syor supaya Akta Suhakam dipinda bagi memperkasakan suruhanjaya itu.

Beliau berkata pindaan itu antara lain termasuk meningkatkan kuasa Suhakam dalam aspek penguatkuasaan dan mengadakan mediasi atau pengantaraan.

Dr Mahathir berkata Suhakam juga memohon agar laporan tahunannya dibahaskan di Parlimen. - Bernama

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

Apa lebai akan kata jk sekerat guru tahfiz yg meliwat anak murid jg menyokong pas?