Khamis, 14 Jun 2018

PAS perlu jawab terperinci ke mana wang kutipan zakat fitrah yang dikutip diagihkan!

Jika sebelum ini, tercetus pendedahan PAS Kedah dan bahagian utara telah memungut zakat fitrah bagi pihak parti itu, di mana resitnya tercetak logo parti PAS.

Ianya menyalahi undang-undang di negeri Kedah kerana yang layak hanyalah pihak yang diberi kuasa oleh Lembaga Zakat Negeri Kedah yang mana dianaungi oleh baginda Sultan Kedah.
http://penburukonline.blogspot.com/2018/06/post-titlesejak-bila-pulak-pas-pandai.html
Jadi parti politik PAS wajib;

1. memohon maaf kepada DYMM SUltan Kedah kerana telah 'melanggar' undang-undang negeri Kedah.

2. Mengistihar berapa jumlah kutipan tahun 2018.

3. Memulangkan kesemua kutipan kepada Lembaga Zakat Kedah atau baki yang masih ada dalam simpanan PAS. Ni duit zakat ye. bukan duit sumbangan markas PAS.

4. Melaporkan secara terperinci ke mana duit zakat yang dikutip itu telah diagihkan. Jangan masuk dalam tabung parti ok. PAS tak perlu tabung kan. hahahahahahaha. Kalau tak declare, kami boleh tuduh kamu ambil duit zakat fitrah orang ramai untuk kegunaan tertentu. Jangan kecam penulis. PAS sendiri yang mengundang fitnah.

5. Melapor secara lengkap, hasil dan ke mana sumbangan zakat fitrah atas resit bercetak logo PAS dari tahun 2000 hingga 2018. Lama dah kan buat kerja ni. Kalau ikut laporan media seperti berikut;

Dr Mohd Hayati yang juga Yang Dipertua Pas Kawasan Pendang berkata, pendekatan membayar zakat fitrah melalui parti sudah lama dipraktikkan dan menjadi amalan sejak sekian lama.
“Seingat saya, perkara ini dibuat sejak Ustaz Azahari Abdul Razak (1987-1991) menjadi Pesuruhjaya Pas Kedah, ketika itu tiada masalah. Fatwa turut dikeluarkan

6. PAS pusat wajib mengarahkan semua kawasan dan negeri menghentikan kutipan tak bertauliah ni. Jadi parti politik yang sejahtera ok. Jangan jadi amil yang tak bertauliah pulak.

Cuma masih hairan, mana PAS dapat duit banyak untuk taja calon PRU 14? dengar cerita hampir puluhan juta seluruh negara.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

6 respon:

Tanpa Nama berkata...

Mana PAS dapat duit menghantar surat berpisah kepada pengundi dengan kualiti yang baik ?

Satu dari Presiden dan satu dari Timbalan ...

Tanpa Nama berkata...


Kelantan dan Terengganu kutip jugak ke ? Atau mazhab lain ..

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin Pas lari menghilangkan diri. Kes kutip zakat secara haram begini wajar diambil tindakan. Mana pemimpin Pas yang mahu bertanggungjawab? Semua cabut lari dan lepas tangan. Duit dah kutip tak tahu apa cerita.

Tanpa Nama berkata...

Pas sapu duit..

hadigol berkata...

rentetan dpd mnganggap parti sebagai agama. apa saja parti dia buat adalah jihad. parti org lain klu buat kebaikan pun dianggap tk ditrima sebagai pahala.

apabila khalid ibrahim dilantik penasihat ekonomi tganu...bila ada org pas yg pertikai sbb khalid bkn ahli pas..maka ada yg jwb...mcm abu talib tolong Nabi saw la.. dibolehkn walaupun abu talib bkn islam.

begitu sekali perumpamaan mereka pd khalid ibrahim..mcm abu talib.

ini pun punca fahman sesat bhwa parti pas adalah agama. kunun pas seperti Nabi saw dn sahabat. selain pas adalah puak2 lain quraish..munafik atau puak2 bani prlbagai di mekah.

kesesatan yg amat nyata dlm pas.

bagaimanapun ada sikit improvemnt bila pas dh mula nk berbaik2 dgn dap selepas ph menang. mungkin dulu dap harbi..sekarang dh mualaf.

hihi hancur pas dek hj hadi dn lobai2 misai kontot.

Tanpa Nama berkata...

bila org pandai agama menggunakan agama sebagai perisai utk melakukan kesalahan.... sapa yg boleh sangkal