Isnin, 28 Mei 2018

Harga ron 95 turun

Rakyat sudah mula gelisah terutama penyokong Pakatan Harapan (PH). Gelisah mahu menjawab soalan penyokong pembangkang sekarang, UMNO dan PAS.

Mereka tak habis-habis bertanya bila minyak nak turun, bila barang nak turun, bila nak tunai manifesto. Bila itu dan ini. Tak jawab .. kami baca ulasan dalam media sosial. Nak jawab, tak ada jawapan konkrit boleh bagi ..

Bagi penulis dan rakan-rakan penyokong, kami sudah faham jika harga minyak buat masa ini belum diturunkan, kami juga faham kalau 1 kenaikan gaji tahunan (Julai) pada kakitangan awam yang dijanjikan oleh kerajaan terdahulu terpaksa tidak ditunaikan sekarang.

Kami juga faham hutang 1 trillion lebih penting dilunaskan dari mengejar kepentingan peribadi. Anak cucu lebih penting dari kesenangan sekarang.

Kami faham kalau harga barang belum dapat diturunkan walaupun GST 0%, kerana ia memerlukan masa untuk mencuci habis najis-najis kerja sang celaka UMNO.

Cumanya kenapa belum ada jawapan dari pemimpin PH untuk semua soalan tersebut. At least keluar la sepatah.

Justeru itu
Justeru itu
Justeru itu ...

Kami akan bekerja keras siang malam untuk mengembalikan kegemilangan Malaysia. Memakmurkan rakyatnya.

Jangan pula sakit hati dengan kenyataan pemimpin pembangkang (PAS) yang berkata biar PH bayar hutang dahulu. Kami akan tawan Putrajaya dan duduk senang lenang pada PRU 15. Anggap sahaja memang begitu pemimpin PAS. Mereka memang tidak pandai buat kerja. Nasib baik Allah belum bagi mereka menang. Kalau tidak hancur lagi Malaysia. - Jangan kecam penulis pulak, penulis menafsir dari apa yang keluar dari mulut pemimpin PAS. Dia bebas memberi pendapat. Penulis pun bebas juga memberi pendapat.

Penulis harap pemimpin PH tampil memberi penjelasan yang berlegar dalam media sosial sekrang. Buat penjelasan kenapa ..mengapa .. bagaimana ...

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

7 respon:

Tanpa Nama berkata...

Sabag sat, baru nak duduk buka buka bab harga minyak....dah bertahun2 boleh sabag tak kan 100 hari tak leh sabag kut?

tajnur berkata...

Salam. Kalau PAS yng mengambil alih kerajaan Persekutuan, tiada lain dari perkataaan mulut mereka melainkan menyalak sana dan sini untuk menyalahkan semua orang tanpa buat apa2! Lihat lah kerajaan PAS Kelantan, apakah yang mrk nak cakap setelah botak hutan negeri mereka kerjakan...

Tanpa Nama berkata...

Perlembagaan parti junjung islam. Perlakuan parti ialah berjuang Islam melalui system yahudi. Kata Islam. Produk Islam dijual demi mencarik pengikut.

Muhasabahlah..

-Jemaah dakwah-

Tanpa Nama berkata...

Bila kita offer harga minyak murah dan hapuskan gst sebelum pru14 mrk sombong tak terima. Tetap bersama najib dan undi BN. Knp nak sibuk skrg ni? Harga minyak kekal skrg pun dah kira bagus. Jk kepala bapak kamu najib kekal PM harga minyak sudah tentu naik bukan sikit punya krn dia ikut harga minyak pasaran dunia. 1 jun insya Allah 0 gst. Bermakna klu nak beli barang tak tambah 6% cukai. Itu pun dah kira bagus. Macai umno ada faham, akai ada ka?

Tanpa Nama berkata...

Tunggu. Buat masa ini, cuma mampu bertahan dari menjadi teruk. Sebab masalah yang BN buat semakin membengkak. Semakin mengelembung.

Kalau BN yang menang, tak dapat nak bayangkan kerana sangat menqkutkqn.

Rakyat memilih antara yang paling kurang mudarat dengan yang lebih mudarat. Jadi rakyat boleh menerima mudarat yang dihadapi sekarang.

Semua ini makan masa dan perlukan kesabaran. Insyaallah, negara dapat keluar dari kemelut ini selepas dapat duit 1MDB dan duit haram yang di rampas nanti.


Tanpa Nama berkata...

Dah dekat 2 bulan harga minyak tak naik. Kalau harap pembangkang yang duk ada, 2 minggu lepas dah naik harga! Nasib baik pembangkang dengan king maker sama2 bungkus di Parlimen. Kalau tak haru-biru kita semua. Barang Naik Poket Aku Sakit.

Tanpa Nama berkata...

rindu zaman tun, petrol ron97 cuma RM 1.60 se liter jer...