Sabtu, 7 April 2018

Baru je bubar parlimen, BN 'rompak' lagi!

Malam tadi bila manifesto BN dilancarkan, nak tak nak terdengar jugak. Semua channel tayang muka Najib. Terkinja-kinja penyokong yang aku kira majoriti kaum pompuan muda!

Tapi aku hairan. Kata dah buabar parlimen. Sepatutnya jawatan Menteri dan seangkatan dah bubar jugak kan..? Maka Najib dan barisan dia buat salah ...?

1. Semua TV perdana tayang ucapan Najib. Belanja kos penyiaran untuk TV1 dan TV2 di bawah RTM tu pakai duit siapa? BN atau rakyat?
2. Najib umum tambahan pulus utnuk BR1M. Tu pakai duit siapa? BN atau rakyat? Melalui tambahan bajet kementerian mana?

Bila dah bubar, sepatutnya ada pihak lain ambil alih sementara perjalanan dan pemerintahan. Bukan parti yang lama. Kalau tidak ini lah jadinya. Jadi jadah ..

Kemudian Zahid Hamidi kata akan jadikan PRU14 antara PRU yang paling telus dan bersih .. kah3

Awai2 lagi dah main kotor.

1. PPBM bubar semantara, siapa yang remote? RoS jadi keldai tunggangan.
2. Bila gambaq Mahathir tak boleh bubuh dalam poster, maka tang mana adilnya PRU tu?
3. persempadanan semula yang dibahas kurang 4 jam. undi pos yang ditambah kategorinya, itu semua kerja SPR. SPR duk bawah JPM. Siapa bos JPM?
4. Tetiba SPR kata tak boleh kibar parti lain. Kena mintak dengan SPR nak guna satu logo. Ni kira strategi terancang Barisan Najib dari awai. RoS tak luluskan permohonan awai Pakatan Harapan untuk guna satu logo. Sampai kes mahkamah. Bila dah tak lulus senang kerja SPR. Buat arahan tak boleh guna satu logo. Siapa yang jadi tukang remote? Siapa pula jadi keldai?

Hang buat la macam mana pun. Kalau tertulis Najib akan masuk penjara. Maka masuk dalam la nampaknya. Bagi keldai - keldai .. aku dan seluruh penyokong dan pengundi pakatan harapan tak halal dunia akhirat apa yang hangpa buat kat PH. Maybe dan aku yakin sangat, hangpa tau hangpa buat tu salah. Tapi kerana penakut, hangpa rela hidung hangpa kena cucuk. Hangpa jawab la nanti.

Bagi pengundi yang ada otak. Boleh fikir. Dan sangat cerdik dari penyokong Najib. Hangpa tak perlu takut. Masa sudah tiba untuk buat perubahan.

Biar segunung gula2. Tapi lawan tetap lawan!

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

Orang dari kumpulan penyangak penyamun ni mana tahu halal haram. Mana mereka percaya dosa pahala, syurga neraka.