Rabu, 4 Oktober 2017

Penjilat UMNO semakin tolol

UMNO semakin terdesak, semakin bimbang dan semakin gusar menjelang PRU 14. Ketika Menteri Pendidikan pada bulan Mac 2017 menyatakan guru yang terlibat politik akan dikenakan tindakan tatatertib, seantario dunia sudah maklum, tataertib itu hanya untuk kakitangan awam / guru yang tidak setuju dengan UMNO sahaja. Bagi guru dan para penjilat yang menyokong UMNO, semuanya halal. Halalan toyiba!

Dan minggu ini membuktikan segalanya. murid sekolah di Presint 14, Putrajaya, semalam yang menyanyikan lagu Umno dan mengibarkan bendera parti
itu Menerusi pertandingan menghias bilik darjah dan upacara penyampaian hadiah, Kementerian Wilayah Persekutuan mensyaratkan tema “Umno dan Kemerdekaan” digunakan.

Selaras dengan tema itu, sekolah kebangsaan Putrajaya itu bukan sahaja dihiasi dengan bendera kebangsaan tetapi juga kibaran bendera Umno.

Selain itu sepanduk "Hidup Umno, Hidup Melayu, Dulu, Kini dan Selamanya" juga digantung di tengah-tengah pentas.
rujuk: https://m.malaysiakini.com/news/397164

Siapa yang mengarah kita sudah faham, tapi guru yang terlibat melatih pelajar dan menguruskan segalanya apakah tidak berkait dengan politik?

Bendera UMNO tu bukan bendera parti politik?

Benarlah penjilat UMNO semakin tolol dan bangang tak habis2.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: