Khamis, 3 September 2015

Benarkah Dr Hatta sudah bercerai talak tiga?

KOTA BHARU: Perkahwinan antara Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli dan isterinya, sah gugur talak tiga selepas melanggar baiah yang dilafazkan sebelum ini, kata Ketua Hakim Mahkamah Syariah Kelantan, Datuk Daud Muhammad.

Daud berkata, perkahwinan itu tidak boleh dirujuk semula melainkan isteri kepada Dr Hatta itu berkahwin dengan individu lain dan kemudian bercerai.

"Perkara itu berlaku berdasarkan kandungan baiah (yang dilafazkan). Memandangkan mereka bukan lagi pasangan suami isteri, mereka tidak boleh lagi tinggal bersama," katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.

Mengulas lanjut, Daud meminta pasangan terbabit hadir ke Mahkamah Syariah untuk pengesahan status mereka.

"Sehingga kini, Dr Hatta dan pasangannya belum mendaftar mengenai status perkahwinan mereka di Mahkamah Syariah," katanya.

* sumber2 dari internet memetik seperti laporan di atas. Jika benar .. aku rasa lain macam dengan Pas. Isteri jadi taruhan.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Unknown berkata...

bertuhankan iblis.. ginilah

Keman berkata...

KOMEN SEORANG NETIZEN 5 BULAN LALU

azhar nasirah 5 months ago
Aku kenai mat sabu,mat sabu kenai aku tapi tak perasan lagi aku..tapi abg mat sabu,ingat tak bila aku jumpa hanh kat masjid fathuislami kat danok pada raya aidiladha yg kelima pada tahun 2013???terserlah munafiknya hang...hang ingat dak kat org o.k.u yg mintak tolong hang kat masjid fathulisami masa tu,ingat dak betapa melayunya hang bila hang cakap kat aku WHO ARE U.I DONT KNOW U...hang pilih kasih abg mat,hang jugak pekingkop pas kedah dan pendang,doktor hayati mnjalankan tugasnya sbagai yb parliment dgn baik,tapi awat hang pi situ,habis lingkop kalah dgn veteren umno...2k lebih majoriti

"HANG NI BUKAN ANAI2 DALAM PAS,TAPI HANG NI BOM ATOM YG NAK PLINGKOP PAS...AKU TAKMAU CERITA HABIS APA YG JADI MASA AKU JUMPA HANG TU MAT...TAPI AKU TAK LUPA SEDETIK PUN LAYANAN DAN KATA2 HANG KAT AKU"

HARI NI DAH JADI KENYATAAN....MUNGKIN INI BALASAN ALLAH TERHADAP APA YG MAT SABU LAKUKAN PADA HAMBA ALLAH INI. MUNGKINKAH LPS INI MAT SABU AKAN JADI MCM BRAHIM ALI...PANGLIMA YG KECUNDANG...