Jumaat, 28 Ogos 2015

Keahlian Anina dalam UMNO gugur secara automatik kata Bung

Perlembagaan parti menetapkan semua ahli tidak boleh membawa kes berkaitan parti ke mahkamah.

PETALING JAYA: Keahlian Anina Saadudin sebagai ahli UMNO gugur secara automatik selepas dia memfailkan saman terhadap Presiden parti, Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Bung Mokhtar Radin berkata, tindakan Anina itu mengheret Presiden dan UMNO ke mahkamah melanggar Perlembagaan parti.

Anina yang memfailkan saman terhadap Najib berkaitan dana RM2.6 bilion merupakan Ahli UMNO cawangan Padang Mat Sirat, Langkawi.

“Tidak perlu dipecat, keahlian dia (Anina) akan tergugur secara automatik.

“Dia membawa ke mahkamah maka dia akan kehilangan hak, sebab Perlembagaan kita jelas, mana-mana ahli tidak boleh membawa isu UMNO ke mahkamah,” katanya ketika dihubungi FMT.

Ahli Parlimen Kinabatangan berkata, tindakan Anina itu juga telah membuka peluang kepada parti pembangkang untuk menyerang UMNO.

“Tidak elok isu parti disuarakan secara terbuka, apabila dibuat secara terbuka ia memberi peluang kepada musuh politik menjahanamkan parti kita sendiri,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan ahli UMNO supaya menggunakan saluran yang betul untuk mengkritik parti bukannya menyerang secara terbuka.

“Nasihat saya gunalah saluran yang betul untuk mengkritik parti, apa yang dilakukan (Anina) tidak dapat menyelesaikan isu yang dibangkitkan bahkan akan menambahkan lagi kemelut yang berlaku.

“(Dan) .. itu boleh membantu mengurangkan keraguan kepada penyokong UMNO, bukan ahli yang berada di atas pagar,” katanya.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

Bung my ass! Kritik guna saluran betul tu apa? Lobang jubur najib ke?

mansor berkata...

bung bung bung anina saman najb dimahkamah...bukan umno...tak kan tak boleh bejakan....kou ni bung buat maluk orang kinabatangan ja bah....nakcakap pikir la dulok....kou inihhhh....

H K O berkata...

Kebal undang-undang UMNU tu eyi