Sabtu, 4 April 2015

Mahathir akan didakwa di bawah Akta Hasutan?

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berpendirian bahawa kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Datuk Seri Najib Abdul Razak tidak melanggar Akta Hasutan.

Bercakap kepada pemberita, Khalid berkata, kenyataan Dr Mahathir yang mengaitkan Perdana Menteri dengan kes pembunuhan model Monggolia, Altantuya Shaariibuu dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak berniat menghasut.

Jelasnya, sebelum ini perkara itu turut dibincangkan oleh orang ramai, menunjukkan bukan Dr Mahathir seorang sahaja yang bercakap mengenainya.

"Bagi saya, ia bukan (hasutan)," katanya kepada pemberita.

Mengulas lanjut, Khalid berkata, setakat ini pihaknya tidak menerima sebarang aduan terhadap Dr Mahathir mengenai tulisan di blognya.

Mutakhir ini, Dr Mahathir dilihat beberapa kali ‘menyerang’ Najib melalui tulisannya di blog chedet.cc, yang terbaharu menyentuh mengenai kes Altantuya, 1MDB dan ‘Nasib BN’ di bawah Najib menjelang PRU14.

[ ARTIKEL BERKAITAN: BN akan kalah pada PRU14, kata Tun M ]

Mengulas perkara itu, pemimpin veteran Umno yang juga bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, tindakan Dr Mahathir itu tidak lain tidak bukan adalah untuk menyelamatkan Umno.

Katanya, Dr Mahathir juga mahu Najib memberikan jawapan terhadap setiap dakwaan terhadapnya yang dibuat pemimpin pembangkang dalam beberapa isu.

more updates ..



# sila like "kami undi pakatan rakyat"





RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

suruh rafizi tulis balik apa yg d tulis oleh Tun tu ..amacam> adakah ketua twiter negara tu opps ketua polis negara itu juga bukan hasutan? kah..kah..kah..ketua or ketua gi nagji hadis lagi yek..Sabda Nabi S.A.W..lbh kurang pada akhir zaman ' Pemimpim mengkritik rakyat, dan rakyat mengkritik pemimpin...so ketua twiter negara opps ketua polis negara - apa makna tersurat dan tersirat Sabda Nabi S.A.W tu yek??? fikir-fikirkan lah....

Tanpa Nama berkata...

Kalau Rafizi tulis semula apa yang dikata mahdey tu aku jamin 110% ketua twiter tu serbu rumah rafizi dan rampas semua peralatan rumah pula kali ini sebagai bukti yang rafizi menyimpan rahsia macam azam simpan rahsia anuar dulu.

Tanpa Nama berkata...

I think dua2 terbabit...sorg takut sorg senyap