Khamis, 20 November 2014

Gila! ujian lulus selaput dara baru boleh jadi polis wanita!!

Macam–macam yer ragam zaman maju ini.. Nak masuk unit beruniform pun kena buat perbagai jenis ujian.. Di Indonesia, sesiapa yang ingin menyertai pasukan keselamatan diwajibkan melakukan ujian dara.. Nasib baik bukan di Malaysia kan.. Pelik sungguh syarat yang diberikan kerajaan itu..

Namun begitu, aktivis Pertubuhan Human Rights Watch (HRW) semalam mendesak pihak polis Indonesia menamatkan amalan buruk dan gaya ‘diskriminasi’ itu. Sebelum ini, dikatakan hanya wanita berdara sahaja dibenarkan menganggotai pasukan keselamatan.

Ujian pengesanan dara dilakukan dengan memasukkan dua jari .Ujian itu dilaksanakan oleh doktor yang dipertanggungjawabkan. . Bagaimanapun ia dianggap kuno dan tidak masuk akal. Disamping itu, rata-rata kaum wanita di Indonesia mengatakan ia seolah-olah menjatuhkan maruah mereka.

“Sangat menyakitkan.. Sememang nya kami mempunyai dara, tetapi apabila mereka masukkan jari mereka, pastinya akan sakit,” ujar salah seorang wanita kepada media.

Pelik kan ujian macam ni.. Pertama kali dengar juga…Harap-harap permohonan hapuskan ujian ini bakal diluluskan… Kasihan pada wanita-wanita yang masih suci lagi kan… Apa la nak jadi pada masa sekarang… -MiraAzhar/Utaranews.com



more updates ...

# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

apa hubungkait dara dgn prestasi keje polis?

kalau gitu menteri wanita la mesti cek dara dulu supaya tidak menyeleweng.

lelaki cek apa pulak? dah bersunat atau belum?