Khamis, 20 November 2014

Najib jangan terkejut kalau ada rakyat yang pergi kerja pakai seluar dalam berlubang

pen buruk online ™ menconteng ...

ahaha ... sekarang kerajaan sahaja yang menafikan harga barangan di pasaran akan naik. Kalau naik pun kata UMNO, naik sikit sahaja.

Tak kisahlah naik banyak ke naik sikit ke, yang betulnya tetap naik.

Bila naik kuasa membeli pun kurang, gaji tahap tu jugak, kalau naik gaji tahunan pun berapa sen sangat. Maka cananglah seluruh pelusuk bumi Malaysia, BR1M .. BR1M ... kerajaan prihatin, kerajaan utamakan rakyat.

Eh terkenang pula slogan yang semakin dilupakan ..

'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'

Sekarang berbunyi saban hari, 'amaran' dari pembekal dan pengilang bahawa mereka kata arga barang akan naik. Cuma belum ada kenyataan rasmi dari pembekal dan pengilang seluar dalam.

Tapi logiknya, kalau dah semua material naik, harga seluar dalam pun naik. Najib jangan terkejut kalau ada yang pergi kerja pakai seluar dalam lama yang berlubang ...

hmm, berita sisipan yang ada kena mengena dengan tajuk ..


PELAKSANAAN cukai barangan dan perkhidmatan (GST) pada April tahun depan akan memberi kesan kepada kenaikan harga telefon pintar.

Ketua Komputer Riba Mudah Alih dan Pengendalian Pintar, Acer Sales and Services Sdn Bhd, Johnson Seet berkata, bagi peringkat awal pelaksanaan GST akan dapat dilihat kenaikan harga peranti mudah alih sebanyak enam peratus.

"Bagaimanapun, kenaikan itu bergantung kepada harga pesaing peranti dan telefon mudah alih dalam pasaran.

"Setakat ini, kami masih menawarkan harga telefon pintar yang berpatutan dengan pengenalan tiga lagi model baharu hari ini (semalam)," katanya selepas pelancaran tiga model telefon pintar Acer di Kuala Lumpur, semalam.

Acer Malaysia memperkenalkan Acer Liquid X1, Liquid Jade dan Liquid Z500 yang disasarkan kepada golongan pelajar, warga asing dan generasi muda.

Menurutnya, ketiga-tiga model itu didatangkan dengan penambahbaikan terkini dan menggunakan pemprosesan Android KitKat 4.4.

Katanya, ketiga-tiga model itu telah diperkenalkan di Taiwan pada awal tahun ini dan menerima maklum balas yang positif berhubung ciri-ciri baharu dan reka bentuk yang menarik.

Menerusi pengenalan tiga model baharu itu, Acer Malaysia turut menyasarkan peningkatan 10 peratus jualan daripada penguasaan pasaran Acer menjelang 2015.

Acer Liquid X1, Liquid Jade dan Liquid Z500 boleh didapati di semua pengedar sah Acer di seluruh negara pada harga RM999,799 dan RM499.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: