Rabu, 13 Ogos 2014

Bullshit!! Kekal dengan pakatan rakyat atau akan menjadi musuh 'rakyat'


oleh: pen buruk online ™

Memang betul-betul marah apabila Mat Sabu yang mewakili PAS berkata;

"Sekurang-kurangnya selama seminggu Selangor akan diperintah Khalid (Ahli Dewan Undangan Negeri Bebas), PAS dan BN sehinggalah PAS membuat keputusan pada 17 Ogos ini," kata Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu kepada The Malaysian Insider.

Aku nak tanya, siapa yang memenangkan pakatan rakyat di Selangor?

PAS? Haji Hadi? Anwar? Kit Siang? Najib?

Kecewa betul aku dengan kenyataan tersebut .. kalau ya pun nak 'berambus' dari pakatan rakyat, jangan buat kenyataan awal sebelum 17 Ogos.

Yang memenangkan pakatan adalah rakyat. Rakyat yang mengundi dan memberi amanah kepada pakatan rakyat. Hanya kerana seorang PAS sanggup korbankan keprecayaan rakyat.

17 Ogos tu laama sangatkah? Lima hari dari sekarang, lama ke..?

Lagipun kenapa tak boleh dipercepatkan dengan isu kritikal di Selangor sekarang ..? Satu lagi kenyataan yang amat menyakitkan penyokong pakatan rakyat ..!

Hari ini Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mengatakan partinya akan tetap menunggu sehingga 17 Ogos untuk bermesyuarat walaupun timbul desakan daripada rakan komponen PR agar mesyuarat itu dipercepatkan.


"Kena tunggu mesyuarat 17 Ogos baru kita boleh buat pendirian," kata Mustafa kepada The Malaysian Insider.

dan ini mungkin boleh kita fikir-fikirkan ..!!

"Jika PAS gagal menjelaskan hal ini, ia hanya akan menghakis sokongan popular untuk Pakatan Rakyat dan merosakkan keyakinan pengundi bukan sahaja di Selangor, tetapi seluruh negara," kata Lim.

p.s: aku juga
tidak setuju dengan cara PKR bermula langkah Kajang ..!! Tapi tidak bermakna aku lupakan kekejaman UMNO!!

update more ..



# sila like "kami undi pakatan rakyat"








RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Tinta Asyraf berkata...

Assalamualaikum Admin,

Saya ingin memohon jasa baik tuan admin untuk listkan blog saya ke bloglist tuan admin. Blog saya adalah seperti berikut :-

www.tintaasyraf.info

Dulu blog ini dikenali sebagai www.tintaasyraf.com, namun disebabkan oleh masalah domain, saya telah menukarkan kepada www.tintaasyraf.info. Jika tuan sudah listkan blog sy yg terdahulu, buleh lah tuan delete blog tersebut.

Satu lagi blog saya adalah blog perkhidmtan yang saya tawarkan iaitu :-

www.bekamkerumah.com

Saya berharap agar tuan admin mempertimbangkan permintaan saya ini.

Sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Biarlah PAS menerajui Selangor,,, TS Khalid pon akan masok PAS.

Anwar, Azizah dan Rafizi boleh mintak tolong DAP, Lim Guang Eng letak Jawatan supaya PKR Boleh lantik Anwar atau Azizah jadi Ketua Menteri supaya perjuangan ke Putrajaya dapat diteruskan.

Azizah jadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

Kita nak tengok aper pendapat Cina2 Penang boleh terima MELAYU jadi Ketua Menteri ke Tidak?