Sabtu, 22 Februari 2014

Sosej dari najis bayi

Susah kalau dah terlebih cerdik, benda najis kalau buat macam mana sekalipun tetap najis. Biarlah sedap ke apa ke .. tongong tak habis-habis. Ada ke patut buat sosej dari najis bayi?

Kalau kalian masak nasi, kemudian campur sesudu najis bayi dalam periuk, agak-agak kalian, nasi tu boleh makan ke tak? Kalau kalian nak makan silakan, tapi aku tak nak!!

Benda yang halal mana boleh dicampur dengan yang haram / najis. Najis tetap najis...

MADRID - SEPANYOL. Sekumpulan penyelidik Sepanyol yakin sumber probiotik dari najis bayi merupakan bakteria sihat untuk badan.

Ketua penyelidik dari Institut Catalonia Makanan dan Penyelidikan Pertanian Girona, Anna Jofré berkata, bakteria probiotik seperti Lactobacillus dan
Bifidobacterium banyak terdapat di dalam sosej dan sebahagian daripada teknik pembuatan paperoni dan salami yang memerlukan kaedah penapaian bakteria.
{baca lagi klik butang papar ... }



5 artikel pilihan pembaca hari ini








“Kami mengambil sampel najis 43 bayi sehingga berumur enam bulan. Najis itu digunakan untuk membuat sosej dipanggil ‘fuet’ atau ‘chorizo’” katanya.

Beliau berkata, keputusan daripada kajian itu, kumpulan penyelidik dapat menghasilkan sosej berkualiti tinggi dengan kandungan probiotik terbaik.

“Kami makan dan rasanya lebih enak berbanding sosej biasa,” katanya laporan dipetik dari DailyMail.

sumber



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: