Sabtu, 22 Februari 2014

Aku jawab Fathul Bari isu Mahathir - Kassim Ahmad



ILMU agama aku tak setinggi Fathul Bari, tapi aku cukup muak dengan ulama UMNO yang guna kepala lutut dalam mengulas isu agama.

Dan apa yang aku jawab ni tak semestinya betul seperti aku kata tadi .. aku bukan setinggi mana ilmu agama berbanding Fathul Bari.

Sebenarnya zaman Rasulullah lagi sudah ada orang munafik, hidupnya boleh boleh bersama - sama orang Islam dan dalam masa yang sama dia mempertikaikan itu ini. Mentafsir al quran mengikut akal fikiran dia.
{baca lagi klik butang papar ... }



5 artikel pilihan pembaca hari ini








Qatadah Abu Sai'd mengatakan: "Sifat orang munafik itu ada banyak hal: akhlaknya tercela, ia membenarkan dengan lisan dan mengingkari dengan hatinya serta berlawanan dengan perbuatannya. Pagi hari begini dan petang hati berubah. Petang hari begini dan esok pagi ya berubah pula. Berubah-rubah seperti goyangnya kapal kerana terpaan angin. Setiap kali angin bertiup, maka ia pun ikut bergoyang.

Jika UFB mempertahankan Mahathir hanya kerana satu ketika dia pernah mengangkat Dr. Maza dan dalam masa yang sama juga mempertahankan Kassim Ahmad. Alangkah malangnya UFB ini. Ilmu yang ada padanya diletakkan ditempat yang tidak benar.

Jadi aku tidak tahu insan apakah UFB ini? Insan ini tidak Nampak ciri-ciri yang aku sebutkan di atas?

UFB sebagai seorang ilmuan agama tidak boleh membuta tuli mempertahankan boss yang dia sanjung. PAS, JAKIM, PERKASA, Mufti Perak dan seluruh umat Islam yang beriman kepada Allah dan Rasul membantah Kassim Ahmad.

KENAPA UFB HANYA BERKATA MAHATHIR SERORANG IDEALISME? Apakah dengan status idealisme itu Mahathir berhak berkata apa sahaja termasukmempertahankan seorang yang sesat? Apakah UFB bersetuju jika Mahathir mempertikaikan itu ini mengikut idealisme Mahathir?

Alangkah malang bagi seorang ilmuan agama, UFB tidak dapat membezakan yang hak dan yang batil.

Wahai UFB, duniawi tidak ke mana. Dari Tanah kita datang dan ke Tanah jua kita kembali. Gaji / elaun yang kita dapat tak akan kita heret bersama ke dalam kubur.


wallhualam ..

Kalian juga boleh baca lanjut isu yang aku tulis mengenai
KASSIM AHMAD DI SINI



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: