Ahad, 9 Jun 2013

Terhangat: Akujanji BN belum pun dilaksana tapi.........

Dua negeri BN, Terengganu dan Kedah mendahului akujanji mereka apabila melaksanakan suatu yang tidak ada dalam akujanji mereka terlebih dahulu dari akujanji. Terenggganu mengenakan caj komisyen kepada bil air yang dibayar di pejabat pos dan Kedah baru sahaja membuka KUIN untuk dibida oleh pihak swasta.

Kedua dua perkara ini tidak termaktub dalam akujanji BN ketika PRU 13. Akujanji BN Terengganu umpamanya untuk menarik pelaburan sejumlah RM150 Billion(kalau tak silap) dan membuka peluang pekerjaan yang banyak (maaf tak ingat yang dijanjikan) dalam masa 100 hari memerintah atau sepelas pembentukan kerajaaan negeri.Belumpun sampai 30 hari, caj komisyen yang dikenakan, caj yang tidak langsung disebut dalam akujanji pilihanraya!

Rumah mampu milik


Sementara di Kedah, MBnya baru berjanji akan membina rumah mampu milik sebagai memenuhi akujanjinya tetapi belumpun sebuah rumah mampu milik dibina, KUIN sudah mahu diswastakan.Pengswastaan KUIN tidak ada dalam akujanji Pilihanraya BN Kedah.

Siapa yang nak dipersalahkan? PAS? DSAI? Kenapa PAS atau DSAI yang dipersalahkan, kerana dalam masa kempen BN berjanji boleh melaksanakan semua perkara yang boleh menguntungkan rakyat. jadi kenapa PAS nak dipersalahkan?

Lagipun kalau PAS Terengganu dan Kedah dokrok cetong, BN Terengganu dan Kedah dokrok empat cetong! Bukan salah PAS kerana tewas di dua negeri ni, tetapi kemenangan BN menampakkan kelemahan yang lebih ketara dari kelemahan jentera pilihanraya PAS sendiri.

salah siapa?


Yang memilih ialah pengundi, jadi sepatutnya pengundilah yang dipersalahkan kerana memangkah BN , kalau mereka tidak memangkah BN, tidaklah BN menang di dua negeri ini dan tidaklah KUIN diswastakan serta tiada caj komisyen bil air sebaliknya dapat air percuma sebanyak RM11.40.Jangan lupa juga kerajaan PAS Kedah dulu memberi diskaun kepada cukai tanah dan adengan yang mahu kita lihat bagaimana kerajaan baru BN Kedah bertindak dalam hal cukai tanah ini.

Sifir mudah inipun kekadang sukar difahami kerana hati yang berkarat!

~sumber sini


# sila like "kami undi pakatan rakyat"





RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: