Jumaat, 8 Mac 2013

Siapa luluskan Festival Future Music Asia Sepang?

Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin dengan perkembangan muda – mudi masa kini saya hairan kenapa dibenarkan berlangsungnya konsert parti “rave” berkonsepkan konsert terbuka dengan persembahan utama ialah DJ memutarkan lagu untuk pesta tarian sambil diselang seli dengan persembahan artis yang melibatkan budaya muzik house dan techno yang membawa budaya arak, dadah, dan pergaulan bebas.






# sila like "pakatan rakyat supporters"




Juga bukankah pengharaman promosi di tempat awam terbuka diharamkan kepada jenama minuman keras? Penaja dan tema utama sebegini melibatkan pihak syarikat arak. Bayangkanlah juga muda-mudi kita penuh penghayatan sambil di kelilingi oleh arak dan pergaulan bebas lelaki dan perempuan yang sudah pasti menimbulkan ransangan sesama mereka. Untuk durasi 6 – 8 jam apa-apa boleh berlaku.

Yang paling mengejutkan penaja utama ialah Pelancongan Malaysia yakni Kementerian Pelancongan Malaysia.

Adakah Majlis Perbandaran Sepang dan kerajaan Malaysia yang berteraskan konsep 1 Malaysia akan membenarkan menularnya pengaruh sosial bebas ini? Kenapa diluluskan acara sebegini?

Apakah kerana hiburan lantas dibenarkan lalu membelakangi dan mengabaikan lunas asas sebuah negara Islam malah mana-mana jua amalan ajaran agama yang menentang budaya hidup negatif sedemikian?

Muzik budaya DJ juga berteraskan arak, dadah dan pil mengkhayalkan. Tidak cukupkah kerajaan membenarkan kelab-kelab malam dan disko (yakni tempat tertutup) menjadi medan hiburan penggemar muzik dan kini diberi kebenaran untuk di anjurkan dikhayalak umum?

Tambah pula, dengan pengalakkan amalan minuman keras sambil berhibur di medan awam yang terbuka. Bukankah pengharaman promosi di tempat awam terbuka diharamkan kepada jenama minuman keras?

Inginkah pihak yang meluluskan kosert terbuka ini menjadi pencetus budaya tidak sihat dikalangan muda-mudi generasi 1Malaysia yang akan datang?~SPHD


sumber sini



pen buruk online












RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: