Isnin, 21 Januari 2013

Wahai pemimpin pakatan yang bengap dan bodoh sombong

Aku tak kira, malam ni aku nak lepaskan semua apa yang aku fikir dan aku rasa. Aku tak perlu jaga hati sesiapa. Bukan prinsip aku nak hidu pungkuq pemimpin pakatan yang aku kira bodoh dalam cerdik.

Selama lebih empat tahun, empat tahun lebih beb sehingga sampai ke penghujung jalan, tetiba ada satu isu yang pakatan nampak bangang nak selesaikan. Macam-macam isu beb, dari satu isu hingga satu isu menampakkan kekuatan pakatan yang semakin ampuh. Namun semua keampuhan tu dah nak terburai dek satu isu.





# sila like "pakatan rakyat supporters"



DAP, kenapa kau buat hati aku tak keruan? Banyak isu diperjuang bersama. Tapi dengan satu isu, satu isu beb, ramai orang yang aku ajak join pakatan dah mula nak lari. Serius beb, bukan senang nak ajak orang UMNO ikut pakatan, dan bukan senang juga nak bagi orang atas pagar puas hati.

Ada pemimpin macam dulu juga, bila cakap bab agama dia mesti tak setuju angin dengan PAS. PKR jadi orang tengah, isu sekarang "kalimah Allah" tu sensitif, sangat sensitif bagi orang melayu.

Kenapa pemimpin-pemimpin pakatan masuk perangkap UMNO?

Itu lu orang kena tanya pemimpin "bangang style"

Aku bukan tak sabar, atau tak memahami perjuanganpakatan. Mungkin aku bodoh tapi apa yang aku tahu, kerja isu kalimah
Allah telah buat pakatan tersungkur keletihan.

Nak salahkan UMNO kerana bijak menghidu peluang? Come on la beb, kenapa nak salahkan orang kalau pemimpin pakatan yang ada memang kurang pandai dari UMNO? Memang la kerja UMNO / BN untuk memecahbelahkan pakatan. Sekarang lu sudah kena.

Siapa nak jawab sekarang? Pemimpin DAP keras kepala,PAS tetap dengan akidahnya, dan aku sokong PAS tenttang itu.

oooo atau aku yang tak sabar dengan strategi pakatan yang dirahsiakan?


Mana pegi saluran dalam pakatan jika terdapat sebarang isu membabitkan pakatan? Jahanam la semua tu, sebab apa, sebab isu sensitif ni kau orang dah besarkan dalam media. Selak surat khabar apa pemimpin A cakap, apa pemimpin B cakap. Yang tepuk tangan UMNO/BN.

Putrajaya?

Kalau macam ni sampai bila pakatan nak sampai putrajaya?

#option apa yang aku ada, lawan tetap lawan dalam keletihan! Kerana apa .. kerana ada kerusi panas parlimen penentu masa depan pakatan dan BN. rujuk (sini)






RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

16 respon:

Tanpa Nama berkata...

isu kalimah allah ni dh lma didendngkn UMNO. nape x belajar2 lg

C++ berkata...

Bhai PBO...

Itu masalahnyer ngan PR... bodoh sampai kesudah... nak dinasihat tabley... sombong... bola dah ader kat kaki dan one to one ngan keeper pon boleh tendang bola keluar dari dari lubang gol.... hahaha

PBO™ berkata...

Maha Suci Allah. benar kata tuan Nikmat Salleh, adalah bongkak jika kita mendahului perancangan Allah.

bunbinban berkata...

bantai lgi PBO...gua fedup dgn politik bangang nih.

hantujembalang berkata...

Dap mesti ditinggalkan....depa ni pandai berlakon jer....dalam diam2 minta penggunaan khalimah....lepas ni minta apa pulak....aku harap orang pas jgn terikut rentak dap..kita menang pru 12 tanpa dap pun....

hantujembalang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hantujembalang berkata...

Dap mesti ditinggalkan....depa ni pandai berlakon jer....dalam diam2 minta penggunaan khalimah....lepas ni minta apa pulak....aku harap orang pas jgn terikut rentak dap..kita menang pru 12 tanpa dap pun....

hantujembalang berkata...

Islam akan berkembang lebih pesat tanpa dap....dap pengacau dalam pakatan....cuba pikiaq...semua peraturan baru yang diperkenalkan oleh kerajaan pas kedah orang pertama komple dap la...bukan nya mca ataupun gerakan.....maknanya dap ni lagi bahaya dari mca. ?...musuh dalam selimut...ingat pas menang tanpa dap....

Unknown berkata...

Jgn masuk perangkap apco...x boleh sangkut isu amanat, masuk isu kalimah lak..Karpal Singh x pela kapir..Umno Apco ngaku Islam tpi perangai sama mcm karpal singh..isteri karpal singh x pakai tudung bini pemipin apco x pakai tudun jgk..jgn cpt melatah bro..

Tanpa Nama berkata...

jangan masuk perangkap UMNOOOOOO

Pelatuk berkata...


Kalau kerana Kalimah ALLAH pun masih ada kalangan melayu yg mahu terus sokong DAP dan PKR (PAS dah tarik balik) maknanya MELAYU memanglah bahlol! Rela memperjudikan akidah bagi memperjuangkan agenda DAP yg sememangnya kafir dan bencikan Islam. Apakah Melayu dijadikan dibumi ini untuk mendokong agenda kafir dalam keadaan Melayu dan Islam ditekan, dihempit dan dipersendakan.
Mungkin benar kenyataan bahawa orang Melayu di Malaysia memang ramai, tetapi `roh Islamnya' belum tentu...Islam bukan lagi jaminan hidup tetapi ianya sebagai satu peluang bagi mereka menguasai politik kotor dan menjijikan, paling dasyat sokong kafir laknat....A'uzubillah.

Tanpa Nama berkata...

isu amanat hadi , isu kalimah allah , isu bible melayu ....semua dah dimainkan dulu. korang tak faham ke itu tektik dan stategi bn. aku dapat info edaran bible melayu di penang tektik terbaru komponen bn yang non-muslim, kalau tak kenapa tak tangkap je malaun dua ekor tu dan soalsiasat. cuba check info ni di penang.

Tanpa Nama berkata...

tak habis2 PR terkena dengan perangkap umco. Kepada pimpinan PR, bertindak lah dengan bijak.. ni asyik2 terkena. Betul la boleh bagi tau rakyat mesti faham tektik kotor umco tapi ingatlah, makcik2 dan pakcik2 kat kampung2 tu majoriti nya tak baca internet hari2 mcm kat bandar. Kalu berterusan gini harapan ke Putrjaya tipis dan ramai yang akan kecewa. Macam kata pak subky, umco tak bodoh, ada 1001 mcm helah depa nak menang. pendapat aku yang 5 rupiah ni.

Tanpa Nama berkata...

Kepada orang melayu berhati hati dgn umno bn haram jadah jangan sampai terjerat dgn perangkap umno bn yahudi dgn issue yg lapok diulangi berkali kali . Bodo bodo kpd mereka yg bersengkokol dgn umno bn parti syaitan.

Tanpa Nama berkata...

Syabas bro, Allah tu maha kuasa..berapa banyak solat hajat yang telah diadakan, dari sekecil kecil surau hingga ke sebesar besar padang, semua tu kita minta petunjuknya...yakin lah, ini adalah salah satu petunjukknya..tidak semua orang perfect, tapi kita diberi pilihan untuk memelih mana pihak yang membuat kesilapan paling minimum...jadi mengapa kita sering was2 dan ragu2 dengan suara hati kita??

Tanpa Nama berkata...

penulis blog ini lagi bodoh...