Selasa, 22 Januari 2013

Kasi cili mulut Hassan Ali

Ini sambungan kes cerita Anwar berjaya memenangi saman ke atas akhbar Utusan Malaysia dalam isu pergerakan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) yang diterbitkan di front page akhbar itu.

Alamak, Utusan dah kena beb, satu Malaysia dah tahu Utusan "fitnah" isu LGBT ke atas Anwar. Si Hassan tahu ke kenyataan dia tu satu fitnah sehingga keputusan tu dikeluarkan?

"Tolak Anwar - Hassan" .. lagi ...





# sila like "pakatan rakyat supporters"


Isu sekarang bila mau cili mulut Hassan Ali yang mengupas kes tersebut seterusnya dipetik oleh Utusan? Aku tak sangka lepas kena kick dari PAS, Si Hassan ni mulut dia lebih kurang sama dengan katak-katak yang keluar pakatan.

Anwar kata dia akan pertimbang;

“Kita akan fikir apa tindakan wajar perlu diambil terhadap Hassan Ali. Saya akan bincang dengan peguam,” kata Anwar ketika ditemui selepas penghakiman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi tadi

Cili satu kilo ditumbuk-tumbuk then sumbat mulut dia. Itu ringan beb. Sebab agama Islam kata fitnah tu lebih bahaya dari dengan membunuh ..

Islam menganggap fitnah satu daripada sifat mazmumah (tercela) dan dilarang Allah seperti dalam firman-Nya yang bermaksud:
•Fitnah itu lebih bahaya daripada pembunuhan. (al-Baqarah: 191)
•Jangan kamu ikuti setiap orang yang banyak bersumpah lagi hina, yang banyak mencela, yang gemar menyebarkan fitnah. (al-Qalam: 29).

Aku yakin, Hassan Ali lagi arif tentang ini.








RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

suruh dia manta maaf minta ampun secara terbuka, dan mengakui dirinya bodoh kerana terpengaruh dengan akhbar penyebar fitnah.