Jumaat, 9 November 2018

Mokhtar Senak berang dengan Hanipa Maidin

Perselisihan faham di antara orang PAS dan Amanah kadang-kadang boleh dikesan pada pemimpin tertentu yang kadang-kadang tidak menahan diri daripada bersuara secara lantang.

Petang tadi salah seorang tokoh ulama PAS Mokhtar Senik menempelak Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Hanipa Maidin di media sosial.

Mokhtar menyarankan agar penyokong PAS tidak mengendahkan Hanipa yang pernah menghadapi masalah kesihatan sebelum ini.

Terdahulu Mokhtar kelihatan berang dengan tindakan Hanipa mengulas mengenai Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang tidak bertanding jawatan dalam Kesatuan Ulama Islam Sedunia (Kuis) di Istanbul, Turki.

Kata Mokhtar anggota parlimen Sepang dari Amanah itu banyak terlupa perkara yang sudah berlaku justeru dia tidak wajar dilayan.

"Nampaknya banyak benar perkara yang dilupai oleh Hanipa. Namun apabila mengingatkan beliau pernah dua kali jatuh terlentang, maka saya fikir usah dilayan sangatlah celoteh merapu beliau," katanya di media sosial.

Kenyataan itu merujuk kepada dua kejadian Hanipa terjatuh sewaktu bertugas, masing-masing di Dewan Rakyat sebagai anggota parlimen pembangkang, dan di Putrajaya sewaktu perhimpunan kakitangan JPM.

Konsisten serang Hadi

Dalam kedua-dua kejadian Hanipa dirawat dihospital dan dinasihat berehat untuk seketika.

Dia kemudian kembali bertugas sejurus selepas itu.

Sebelum itu Hanipa secara sinis menyokong keputusan Abdul Hadi yang tidak bertanding mempertahankan jawatannya di Turki.

Sebelum ini Abdul Hadi ialah naib ketua Kuis.

Hanipa kemudian menyindir Abdul Hadi dengan isu kehadirannya di parlimen serta pendirian PAS dalam isu 1MDB.

Membalas kenyataan itu, Mokhtar berkata sewaktu Hanipa masih dalam PAS peguam terbabit adalah antara orang yang konsisten menyerang Abdul Hadi.

"Maknanya sifat khianat dan mulut celupar adalah memang sifat beliau," katanya.

Kata Mokhtar jika semasa menjadi anggota PAS pun Hanipa sudah dianggap khianat, tidak ada yang aneh jika sikap itu berterusan selepas menyertai Amanah.

"Beliau terpaksa menunjukkan sifat konsistennya menyerang TGHH (Tuan Guru Haji Hadi) dan PAS (supaya) paling tidak menarik perhatian bos-bos beliau dlm PH terutamanya DAP," katanya yang juga dipilih menjadi salah seorang anggota Jawatankuasa Pusat PAS.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

ulahup maaunah berkata...

Ada benda tak betul le orang serang tu...kalau betul orang puji!!!snake...snake!!!!