Rabu, 26 September 2018

Ahli Parlimen Baling akhirnya digari, direman 4 hari (update)

Anggota Parlimen Baling Datuk Seri Azeez Abdul Rahim tiba di Mahkamah Majistret Putrajaya untuk proses permohonan reman pagi ini.

Azeez tiba bersama abangnya, Abdul Latiff, serta seorang saudara mereka pada pukul 10.35 pagi ini selepas ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam. Ketiga-tiganya memakai baju lokap SPRM berwarna jingga serta bergari serta diiringi sejumlah anggota SPRM dan polis.

SPRM menahan Azeez dan abang awal pagi semalam - dan saudaranya pada lewat malam - mengikut Seksyen 16 (A) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA).

Sekumpulan penyokong Umno diketuai anggota Majlis Tertinggi (MT) Datuk Lokman Noor Adam sedia menunggu di perkarangan mahkamah, dan menyambut ketibaan Azeez dengan laungan "hidup Azeez" dan takbir. (penyokong PAS ker...)

Aziz yang merupakan bekas pengerusi Tabung Haji menjadi perhatian ramai Mei lalu apabila SPRM menyerbu hartanah yang dikaitkan dengannya di Subang Jaya, Selangor dan Kedah. Ketika itu SPRM merampas wang tunai berjumlah RM500,000 dan jam tangan mewah.

UPDATE: Azeez Rahim direman 4 hari


Bekas Pengerusi Lembaga Tabung Haji (TH) Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim ditahan reman selama empat hari bermula hari ini.

Abangnya Latiff dan saudaranya Mohamed Nazri turut direman dengan tempoh sama.

Majistret Shah Wira Abdul Halim membenarkan permohonan reman oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengikut Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah.

Peguam bela S Devanandan berkata ketiga-tiganya ditahan bagi membantu siasatan kes rasuah berkaitan beberapa kontrak yang diberikan Lembaga Tabung Haji.

sekadar selingan hahahhaa:

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: