Sabtu, 26 Mei 2018

Bila Shahidan nak dipecat?

Shahidan akhirnya dimalukan sendiri oleh rakan-rakan Majlis Tertinggi UMNO. Mula-mula kenyataan dari Anuar Musa diikuti oleh beberapa lagi tokoh UMNO. Timbalan Presiden sementara UMNO, Hishammuddin Hussein juga berpendapat bahawa kemelut di Perlis tidak sepatutnya berlaku.

Mana Shahidan nak letak muka. Sembang pang pang pang .. akhirnya malu sendiri. Kalau tak kena pecat lebih baik letak jawatan dan berundur secara terhormat.
Timbalan Yang Dipertua Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) Perlis Datuk Bahari Taib berkata perkara seumpama itu tidak pernah berlaku kerana kuasa memecat keanggotaan parti bukan terletak pada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Seri Dr Shahidan Kassim.
"Pada pandangan kami dalam keadaan ini, Shahidan sepatutnya perlu berbincang dan dapatkan pandangan pusat sebelum membuat apa-apa keputusan... apa yang dilakukan di luar perkembangan UMNO.
"Kami juga berpandangan Shahidan tidak faham apa terkandung dalam perlembagaan UMNO," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. ~utusan online


Bagi penulis, memang kita dapat lihat dari dulu, pemimpin UMNO tak ramai yang cerdik. Banyak tak cerdik dari cerdik. Buat kenyataan tak masuk akal. Kalau nak dikumpul memang banyak. Tak percaya?

"kalau harga ayam naik, jangan makan ayam ..." Menteri KPDNKK.

Terbaru ada pihak yang cuba cover kebodohan Shahidan dan rakan-rakan dengan mengatakan Shahidan tidak tahu yang Majlis Tertinggi UMNO 'merestui' Azlan Man sebagai Menteri Besar.

Ketua Pemuda Umno Perlis, Syed Atif Syed Abu Bakar berkata 'nada’ Shahidan dan sembilan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) berkenaan mungkin berbeza jika mereka tahu bahawa Azlan sememangnya dipilih oleh kepimpinan parti sebagai menteri besar.
"Terdapat dua nama yang dibawa ke pertimbangan Tuanku iaitu Datuk Seri Azlan dan Datuk Ismail Kassim. Sumber-sumber yang boleh dipercayai memaklumkan bahawa kedua-dua mereka (Zahid dan Hishammuddin) bersetuju dengan cadangan melantik Datuk Seri Azlan sebagai menteri besar Perlis."
"Tetapi keputusan ini tidak dimaklumkan kepada Datuk Seri Shahidan serta Adun BN yang lain menyebabkan mereka terus mempertahankan sokongan kepada Datuk Ismail," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/shahidan-tak-tahu-azlan-pilihan-pemimpin-tertinggi-parti-1.839196


ALAHAI, TIDAK TAHU?!

Macam main-main je buat kenyataan. Dalam era teknologi sekarang bukan susah nak bagitahu. Tak masuk akal langsung!

Sudahlah, berundur secara terhormat dan sila mohon sembah ampun pada Raja Perlis. Atau Majis Tertinggi UMNO akan memecat beliau kerana menconteng arang ke muka UMNO?

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: