Rabu, 21 September 2016

Ali Tinju ni bodoh rupanya, hahahaha ...



Bercanggah dengan dakwaan Ali Tinju yang menafikan mengugut Maria Chin, rakaman perbualan itu kami sertakan bersama laporan ini untuk pengetahuan pembaca.
VIDEO INSIDE
ali tinju
PETALING JAYA: Ketua Gerakan Merah Mohd Ali Baharom, yang lebih dikenali sebagai Ali Tinju, menafikan pernah membuat “ugutan” terhadap Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah.
Penafian kepada The Sun itu, selepas polis mengumumkan Ali disiasat untuk ugutan jenayah, menjawab laporan FMT pada 14 September bertajuk “Watch your back, Ali Tinju warns Maria Chin”.
Ali dalam penafiannya mendakwa disalah petik dalam laporan itu yang menyebabkan dilihat seperti “seorang samseng dan seorang yang ganas”.
Ali memberitahu akhbar bahasa Inggeris itu bahawa saya, yang menulis laporan itu, tidak mempunyai video atau rakaman dia berkata dia merancang untuk “serang hendap” dan Maria “nanti tidak akan berjalan di atas bumi”.
Sebelum menulis laporan itu, saya meminta Ali untuk mengulas pengumuman Maria tentang tunjuk perasaan Bersih 5 yang akan diadakan pada 19 November, dan adakah dia merancang untuk mengadakan himpunan balas pada masa yang sama.
Dia mengiyakan perkara itu dan memberi amaran kepada Maria supaya jangan menyebabkan kacau-bilau di negara ini. Dia juga minta Maria supaya berwaspada dan berikrar walaupun Maria ditemani 10 atau 20 pengawal peribadi, dia, seorang bekas tentera akan sebat mereka semua.
Berikut adalah petikan perbualan telefon antara saya dan Ali:
Pemberita: Will you hold a counter-rally (to Bersih 5)?
Ali Tinju: Saya akan adakan dalam masa terdekat ini, dan kita akan perhatikan perjalanan beliau. Itu kita punya, kita akan buat serang hendap lah.
Pemberita: Serang hendap? Dalam bentuk satu lagi perhimpunan jalanan juga ataupun exercise pinggang?
Ali Tinju: Itu you perhatikan lah. Di rumah, ataupun (inaudible) kita tengok dia. Dia jangan cuba buat kacau-bilau dalam Malaysia ni. Kita punya ahli ni banyak ahli-ahli perniagaan di Kuala Lumpur. Peniaga-peniaga di Kuala Lumpur ni banyak menjadi ahli Gerakan Merah. So mereka mempertikaikan lah kenapa di Kuala Lumpur, kenapa tak nak buat di Pulau Pinang, kenapa dia tak nak buat di Selangor? Kita akan serang hendap dia la. Tunggu masa serang hendap la. Saya tak kisah masuk penjara 10 tahun pun tak kisah.
Pemberita: Nak confirm, Tuan ada rancang untuk buat counter-perhimpunan jalanan tak? Mungkin pada hari sama dengan Bersih 5?
Ali Tinju: Kita akan turunkan orang-orang kita, kita membuat protes terhadap kuning pada hari yang sama. Tetapi dalam masa terdekat ni saya akan serang hendap Maria Chin.
Pemberita: Dekat rumah?
Ali Tinju: Mungkin dekat rumah, mungkin kat kedai, mungkin kat mana-mana.
Pemberita: Tapi serang hendap tu untuk buat exercise pinggang ke macam mana?
Ali Tinju: Tunggu jelah. Tunggu dan lihat lah.
Pemberita: Tapi exercise pinggang tu akan diadakan di depan rumah Maria Chin?
Ali Tinju: Dia akan rasa tidak akan aman. Dia tidak akan senang duduklah selepas ini. Mungkin dia akan bawa bodyguard dua tiga orang ke, enam orang ke, 10 orang ke untuk kawal dia. Tapi mereka ingat, 10 orang pun kita datang sebat la. Walaupun bodyguard dia 10 ke 20, kita akan sebat lah. Tunggu lah, kita akan serang hendap dia. Dia tidak aman, orang yang berniaga pun sama dengan dia tidak aman.
Pemberita: Kenapa?
Ali Tinju: Dia melakukan perbuatan pada 19 haribulan 11 untuk membuat himpunan akan menyusahkan orang-orang Kuala Lumpur meniaga, orang nak beli-belah, pelancong pun rasa takut nak datang, dan rasa negara ini seperti tidak aman dan tidak selamat. So Maria Chin pun tidak akan selamat selepas ini.
Pemberita: Maria Chin cakap kalau Tuan buat exercise pinggang dia akan sediakan air untuk Tuan. Boleh saya dapatkan comment?
Ali Tinju: Dia kena ingat, saya takut dia nanti tidak akan berjalan di atas bumi. Ini kata-kata bekas tentera. Jangan cabar kami nanti kami akan buatkan kaki dia ke atas, kepala ke bawah jalan.
Pemberita: Maknanya macam angkat mayat?
Ali Tinju: Itu you saksikan akan terjadi dalam masa terdekat.
Pemberita: Tuan tak takut penjara? Atau tindakan polis?
Ali Tinju: Tak apa, itu undang-undang mahkamah menjatuhkan hukuman bukan dia yang menjatuhkan hukuman. Tetapi, Maria akan bertanggungjawab segala-galanya.
Pemberita: (Maknanya) Dia akan menerima balasan?
Ali Tinju: Dia pasang 10 commando pun, 10 bodyguard pun, bodyguard dia akan tumbang. Ini serang hendap.
Pemberita: Jadi Tuan bagi amaran kepada Maria Chin untuk berhati-hatilah maknanya?
Ali Tinju: Yes, yes, yes, yes. Jangan rasa seorang hero untuk membuat kacau-bilau dalam negara. Kami menentang sehabis-habis keras.
Pemberita: Ada apa-apa lagi Tuan nak tambah?
Ali Tinju: Takpe, saya ingat saya akan bagi dia satu pil untuk dia insaf.
Pemberita: Satu pil untuk dia insaf? Pil apa Tuan?
Ali Tinju: Yes. Tunggu, warna merah.
Pemberita: Pil warna merah? Baju merah la maknanya?
Ali Tinju: Pil warna merah dia akan tahu itu pil.
Pemberita: Pil tu baju merah ye?
Ali Tinju: Pil tu warna merah.
Pemberita: Dalam bentuk Gerakan baju merah ke macam mana?
Ali Tinju: Takde, Takde. Pil tu warna merah, dia akan ingat sampai mati.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Unknown berkata...

Pil merah...? Pil kuda kot... hahahaaa. Enta juak pil kuda ker..?
Ek elehhhh... memalukan askar diRaja la mamat ni..
Adik sokong Sapok Biki.. ahli tinja dapat pingat, si Ali ni memalukan bangsa tinja jer.. baik guna nama Ali Tinja (indo : tinja means taik@najis) hahahaa

Tanpa Nama berkata...

Nanti ali tinju aka kata "suara mcm saya,cakap macam saya tapi bukan saya"...

Tanpa Nama berkata...

Dalam UMNO kalau ambil ahli orang yang cerdik mereka akan melawan toke kita lihat berapa ramai ahli dan ketua ceawangan dan bahagian yang sudah jadi cerdik dan mata sudah dicelikkan oleh masyarakat akan ditendang keluar termasuk mantan PM kita yang tak mahu sedar diri UMNO hanya akan gunakan orang yang bodoh macam si bahlul ini lah untuk mencapai keserakahan pemimpin mereka yang jadi mangsa rakyat jelata.