Selasa, 28 April 2015

Tua Kui Park Niaw Kui- Hantu Besar lawan Hantu Kecil

Saya mendengar rakaman ucapan Dr Mahathir di K Club Melawati. Saya harap rakaman tersebut adalah benar. Saya tidak ada disitu, kerana pihak penganjur seperti Ibrahim Ali tidak anggap saya sebagai Melayu. Pada dia Melayu itu UMNO dan UMNO itu Melayu. Sebab itu saya kata, Ibrahim Ali hanya proxy UMNO. Dan kepada Ibrahim Ali, Redhuan Tee itu Melayu dan saya bukan Melayu.

Dr Mahathir- kalau dia hendak selamatkan Malaysia, janganlah endorse yang terbaik dari yang terburuk- iaitu Muhyidin Yassin. Rekod Muhyidin Yassin semasa jadi MB Johore dahulu apa kurang nya. Dia belum jadi PM, jadi dia berbau wangi. Isteri dia belum isteri PM, juga berbau wangi macam mawar.

Habis segala tanah dikatakan dijual oleh Muhydin kepada cukong2 dan pemaju Cina. Isteri dia pun suka Birkin Hermes.

Berapa kali saya sudah sebut hipokrasi pemimpin UMNO- suruh orang Melayu biasa bermusuh dengan orang Cina biasa, tapi semua pemimpin UMNO bersekatil dengan mereka melakukan bisness. Disebalik semua kejayaan pemimpin UMNO dalam bisness- tentu sekali ada apek cina.

Ini pun orang Melayu UMNO tak nampak.

Sepatutnya, Dr Mahathir kalau dia hendak selamatkan Malaysia elok mencadangkan seorang pemimpin yang dihormati oleh ramai pihak dan ada integrity. Sayang sekali yang ada integrity ialah orang UMNO sendiri yang Dr Mahathir semacam ada kebencian mendalam. Kalau betul nak selamatkan Malaysia, baik sahaja dr Mahathir endorse Tengku Razaleigh Hamzah.

Walaupun bukan dalam hairaki UMNO tapi keadaan luar biasa memerlukan tindakan yang luar biasa.

Saya rasa Tengku Razaleigh boleh menstruktur semula pemerintahan Malaysia ini dengan politik yang inklusif termasuk mendapat komitment dari parti pembangkang.

Tidak ada acara BN boleh memerintah Malaysia. Semua parti BN sudah hilang kredibiliti. UMNO tidak mendapat kepercayaan orang melayu- Cina menolak MCA dan sokongan kepada pemimpin India DAP lebih banyak dari sokongan kepada India MIC.

Ini adalah kenyataan. Suka atau tidak suka, belajarlah menerima nya.

Kita hendak yang jujur dan amanah dan cekap bukan yang buta sebelah mata dilakangan yang buta kedua belah mata. Saya kata, kita lupakan sahaja Muhyidin Yassin. Maaf- maksud saya, orang Melayu yang bukan UMNO lupakan Muhyidin Yassin. Dan orang Melayu yang bukan sokong UMNO lebih ramai dari Melayu yang sokong UMNO.

Dr Mahathir bukanlah ceritakan perkara baru kepada kita. Skendel penyonglapan wang dari 1MDB dibangkit dengan sengit oleh pemimpin parti pembangkang seperti Tony Pua dan Rafizi Ramli.

Orang UMNO bua tak faham skendel kewangan ini, kerana ia melibatkan ketua mereka. Tangggung jawab pemimpin umno bukan keatas negara, tapi keatas pemimpin mereka. Tidak mengapa dia buat salah- dia orang melayu.
lagi pedas baca lanjut:

sini

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: