Sabtu, 25 April 2015

Maafkan kami Haji Hadi

Mengikut The SunDaily pada saat-saat terakhir sebelum hari penamaan calon, PKR akhirnya telah membuat permohonan maaf secara peribadi dan penjelasan berhubung kenyataan mereka terhadap Presiden PAS Datuk Abdul Hadi Awang mengemukakan rang undang-undang persendirian Hudud ke bahagian Permatang Pauh parti itu dalam usaha untuk mengekalkan kerusi parlimen dalam akan datang pilihan raya kecil.

Petikan TheSun yang menyiarkan permohonan maaf PKR.
PAS Permatang Pauh dan ahli jawatankuasa bahagian Jamsari ketika dihubungi theSun, berkata bahawa mereka baru sahaja selesai pertemuan dengan Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah dan Timbalan Presiden parti itu Azmin Ali di sebuah hotel di Seberang Jaya pada pukul 9 malam pada malam ini.

Mereka bertemu sebelum pengumuman calon PKR yang bertanding untuk kerusi Parlimen.

"Azmin Ali telah meminta maaf kepada kami dan menjelaskan bahawa ada salah faham berhubung kenyataan mereka yang dibuat terhadap Hadi Awang mengemukakan rang undang-undang swasta hudud," jelas Jamsari.

"Azmin berkata salah faham yang berlaku pada yang teknikal hudud.

Beliau berkata umat Islam di PKR tidak pernah menentang hudud sama sekali. Beliau menekankan bahawa mereka menerima hudud."

Jamsari berkata PAS Permatang Pauh telah menerima permohonan maaf Azmin dan penjelasan.

Oleh itu, bahagian ini akan membantu PKR dalam pilihan raya kecil sejak perkara itu telah diselesaikan.

"Dalam mesyuarat itu, Azmin telah memberi jaminan bahawa DAP tidak akan menyerang PAS terus di atas perkara hudud. DAP perlu belajar menghormati objektif parti kita walaupun kita mempunyai pandangan yang berbeza. Mereka (DAP) tidak boleh menyentuh atau mempolitikkan isu ini," katanya.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

Lega rasanya bila semua parti dalam PKR telah berdamai. Semoga perdamaian ini kekal. Janganlah ada suara sumbang muncul semula daripada pemimpin. Rakyat penyokong tegar PR sangat terkilan bilamana berlaku perbalahan sesama sendiri. Pemimpin wajib faham perkara ini. Penyokong resah kerana harapan tinggi mereka kepada PR untuk menguasai Puterajaya. Bilamana sesetengah pemimpin membuat onar, penyokong pasti marah. Penyokong memang tidak berupaya membuat apa-apa. Harapkan pemimppin2 parti menegur dan mendamaikan, tetapi mereka pula yg lebih. Penyokong mengkritk dan menghentam pemimpin utk kebaikan bersama dan sewajarnya pemimpin mengambil iktibar daripadanya. Jangan sekali menganggap penyokong bawahan sebagai anjing kurap, jahil dan bodoh. Ramai cerdik pandai menyokong PR walaupun tidak aktif atau menjadi ahli Parti.