Selasa, 28 Oktober 2014

Pihak yang arah UM 'sekat' Anwar sudah terbongkar

oleh pen buruk online ™

La ... sejak bila pula Khairy (KJ) jadi Menteri Pendidikan Tinggi? Sejak bila pula Khairy jadi jurucakap UM?

Ha sekarang dah jelas, Khairy yang bernaung di bawah UMNO. UMNO itu musuh ketat Anwar. UMNO sudah buka mulut. Jadi benarlah UM jadi 'kuda tunggangan' pihak tertentu. UM sudah kena remote. Jadi barua.

TAPI JANGAN SALAH FAHAM. KHAIRY BUKAN YANG ARAH UM SEKAT ANWAR. Cuma pihak penakut dengan Anwar yang arahkan.

Hari-hari hentam pembangkang pada media arus perdana, tv, radio, suratkhabar itu apa pula. Apakah itu adil? Tidak berat sebelah .. sudahlah pundek .. pui... nak sekali lagi ke .. pui ...

Tengok sini;

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar yakin program ‘Pidato Anwar Ibrahim: 40 tahun dari UM ke Penjara’ yang akan berlangsung malam ini di Universiti Malaya hanya akan menyampaikan mesej politik berat sebelah yang langsung tiada kaitan dengan universiti. – Gambar fail The Malaysian Insider, 27 Oktober, 2014.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar yakin program ‘Pidato Anwar Ibrahim: 40 tahun dari UM ke Penjara’ yang akan berlangsung malam ini di Universiti Malaya hanya akan menyampaikan mesej politik berat sebelah yang langsung tiada kaitan dengan universiti.

Acara "Pidato Anwar Ibrahim: 40 tahun dari UM ke Penjara" adalah bertujuan untuk menghasut mahasiswa dan tidak sesuai diadakan di universiti, kata Khairy Jamaluddin Abu Bakar.

Ketua Pemuda Umno itu berkata, acara yang akan berlangsung pada malam ini di Universiti Malaya (UM) itu hanya akan menyampaikan mesej politik berat sebelah yang langsung tiada kaitan dengan universiti.

"Malam ini kita meragukan sama ada program itu berbentuk ilmiah atau politik. Program ilmiah di kampus, kita sokong malah saya pernah hadir ke debat terbuka yang menyaksikan penyertaan daripada tokoh parti pembangkang. Tidak pernah jadi masalah.

Persatuan Kakitangan Akademik UM (PKAUM) hari ini menyifatkan pendirian antagonis universiti itu terhadap pelajar tidak konsisten dengan hasratnya untuk menjadikan institusi pengajian tinggi diiktiraf di peringkat antarabangsa.

Presidennya, Dr Azmi Sharom berkata, PKAUM menyokong program itu dan menafikan program berkenaan mencemarkan reputasi universiti.

Katanya selaku badan akademik UM, mereka melihat hanya potensi kecil ucapan Anwar malam ini menyentuh isu politik dan sosial. – 27 Oktober, 2014. TMI

Lawan tetap Lawan



RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Karma Wijaya berkata...

UM adalah UMNO

ketakutan kpd anwar kerana kejahatan sendiri.

menghukum anwar tidak akan melepaskan penjenayah politik dan perasuah dpd hukum karma