Ahad, 4 Mei 2014

Bomoh seks: lepas cabul adik, rogol kakak pula

Alor Gajah: Seorang bomoh mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret, di sini, semalam atas pertuduhan mencabul dan merogol dua beradik termasuk gadis bawah umur pada Februari dan Mac lalu.

Tertuduh, Zaide Noordin, 45, dari Kampung Parit, Simpang Renggam, Johor, membuat pengakuan itu selepas kedua-dua pertuduhan terhadapnya dibacakan secara berasingan oleh jurubahasa mahkamah di depan Majistret Nor Azizah Yusof.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa mencabul seorang gadis berusia 17 tahun di sebuah rumah di Durian Tunggal, di sini, pada jam 12 tengah malam, pada Februari lalu.
{baca lagi klik butang papar ... }




Justeru, dia didakwa mengikut Seksyen 353, Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau dua daripadanya jika disabitkan kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa merogol seorang gadis berusia 19 tahun di tempat sama pada jam 12 tengah malam, Mac lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat jika disabitkan kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Nurhafiza Haron yang mengendalikan kes tidak menawarkan jaminan kepada tertuduh bagi pertuduhan merogol, namun menawarkan jaminan RM5,000 jika mahkamah membenarkan jaminan bagi pertuduhan mencabul.

Nor Azizah membenarkan tertuduh diikat jamin RM3,000 bagi pertuduhan mencabul.

Bagaimanapun, Nor Azizah tidak membenarkan tertuduh diikat jamin bagi pertuduhan merogol kerana kes sepatutnya dibicarakan di Mahkamah Sesyen.

Mahkamah menetapkan 3 Jun depan sebagai sebutan semula kes.

sumber



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: