Ahad, 27 April 2014

Ustaz Khazim kata kerajaan belum sedia .. kuatnya hancing hehehehe


Ooo.. aku faham, antara menolak dan belum melaksanakan memang ada perbezaan. Kalau tanya bebudak pun depa boleh jawab.

Cuma depa agak keliru dengan UMNO yang dipuja Ustaz Khazim, UMNO pemerintah negara lebih dari 50 tahun. Kalau belum melaksanakan, cuba Ustaz Khazim tunjuk pula usaha-usaha UMNO untuk menjadikan hudud tegak di bumi Mlaysia.

Ustaz Khazim tahukah kuasa sepenuhnya di tangan UMNO. Siapa yang menolak hudud satu ketika dulu? Mahathir ... ustaz tau kan..

Tapi ustaz, janganlah mengampu kuat sangat. Nanti bau hancing tak lawas. Memalukan. Solat pun tak sah nanti ..


Berbalik kepada hudud, kita harap UMNO dapat senaraikan usaha-usaha yang mereka telah buat selama merdeka sehingga kini untuk merealisasikan hukum hudud. Ada ke tak ni?
{baca lagi klik butang papar ... }



Bebudak mentah nak tanya yang tu je.. hehehehehe

Alor Setar: Kerajaan Pusat tidak boleh dianggap sebagai kufur semata-mata kerana belum melaksanakan hudud.

Penceramah dan pendakwah "bebas", Muhammad Kazim Elias, menjelaskan hanya golongan yang menolak dan menentang hudud sahaja layak dihukum sebagai kufur.
“Ia berbeza sama sekali dengan pendirian disuarakan Perdana Menteri, yang menyatakan kerajaan tidak menolak, namun belum mampu melaksanakannya atas kekangan
tertentu.

“Saya setuju kenyataan Perdana Menteri bahawa ada beza antara menolak dan belum melaksanakannya. Bagi saya secara peribadi ada banyak perkara yang perlu
diteliti mengenai soal hudud sebelum ia boleh dilaksanakan,” katanya.

Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Ustaz Kazim, mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Razak bahawa Kerajaan Pusat tidak pernah menolak hudud sebagai
hukum ditetapkan Allah, namun mengakui banyak kekangan dan keutamaan perlu diselesaikan dan diperhalusi sebelum ia dapat dilaksanakan.

Akhir kata, ustaz .. jangan halalkan apa yang kau tau tak betul demi maksud tertentu. Islam tak suruh kita menyokong membuta tuli. Betul kata betul, salah kata salah, tak kan itu pun penburukonline nak ajar ustaz kot. Apapun seronok tengok ceramah Kalau sudah jodoh ustaz. Teruskan berceramah, mudahan Allah mengampuni kita semua.
sumber


# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: