Khamis, 10 Oktober 2013

Benarkah rakyat Kelantan 'liat' bayar cukai tanah .. ini jawapannya

KOTA BHARU - Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob hari ini menegur rakyat Kelantan kerana liat menjelaskan cukai tanah yang kini tunggakannya mencecah RM21 juta.

Beliau berkata sikap mereka amat dikesali kerana sukar membayar cukai namun mudah membeli rokok.

"Harga rokok naik lebih RM10 boleh dibeli, tetapi cukai tanah yang dibayar untuk tempoh setahun sekali sukar untuk menjelaskannya," katanya ketika menjawab soalan Abdul Rahman Yunus (PAS-Pasir Tumboh) pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, hari ini.

Ahmad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pentadbiran Awam, Perancangan Ekonomi dan Kewangan Negeri berkata, kerajaan negeri menubuhkan dua jawatankuasa bertindak bagi mengutip tunggakan itu termasuk berbincang dengan pemilik tanah.

Beliau berkata pemilik tanah yang terbabit dengan hakisan pantai diminta menukar status tanah kerana tanah yang terhakis menjadi lautan tidak dikenakan cukai tanah.

Wah wah wah .. ni apa hal pulak ni .. rakyat Kelantan meh komen sikit ..



# sila like "kami undi pakatan rakyat"





RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: