Ahad, 27 Januari 2013

Ibrahim Ali akan disiasat mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan.

Ketua polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali akan dipanggil untuk memberi keterangan berhubung seruannya untuk membakar Bible dalam bahasa Melayu dan tulisan Jawi yang menggunakan kalimah Allah.





# sila like "pakatan rakyat supporters"




Katanya, MP Pasir Mas itu akan disiasat mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan.

Peruntukan itu adalah berhubung kesalahan menyebabkan suasana tidak harmoni, perpecahan atau permusuhan, benci membenci atau niat jahat atau memudaratkan pemeliharaan keadaan harmoni atau perpaduan.

Ia memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang dua tahun dan tidak lebih lima tahun.

Bercakap dalam satu sidang media hari ini, Abdul Rahim juga berkata polis menerima tujuh laporna polis berhubung kenyataan Ibrahim.

http://www.malaysiakini.com/news/220034#20130127150453

PBO™ berkata:

Cuba kita tukar nama Ibrahim Ali kepadaAnwar Ibrahim, Nik Aziz, Karpal Singh atau nama-nama lain dalam pembangkang. Apa agak kesudahannya?




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

5 respon:

lijitra berkata...

betoi ka atau lakonan saja demi mangkaburkan mata rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Polis, pikul amanah dan sumpah. bukan jadi barua kepada UMNO

Tanpa Nama berkata...

salah tetap salah...kepada pemimpin kakitangan awam yang diberi amanah menjaga kedaulatan negara Malaysia yang tercinta ini..bertaubat lah entah esok lusa akan mati adakah dalam kubur nak tanggung dosa INGAT senang kat dunia TAPI seksa azab kubur buat selama2nya..apatah lagi bangsa melayu yang berpegang pada ajaran islam perlu menjaga maruah agama bangsa dan negara dari diceroboh oleh bangsa2 yang kita tak tau asal usul latar belakang keturunan..pendidikan.. budaya.. adakah kita boleh terima mereka datang dengan senang2 di beri ic..maaf lah aku x dapat nk teruskn ..sedih ..nangis..marah.. apa akan jadi negara yang aku cintai Malaysia ini..pada anak2 aku.. bangsa ku..agama ku.. ohhhhhh Malaysia...Yaa ALLAH..selamatkan negara ku MALAYSIA huhuhuhu...

JAKA berkata...

salah laku berahim sama mcm ayahanda mahadey dia la. suka huru hara tp kat lahad datu tk sekor pun perkasa pergi. pengecut.

memang mcm ade agenda mahadey nk cetus huru hara guna katak tu. patut ditangkap dalang perkasa tu sekali.

walhal isu bible tu mesti guna saluran undang2 utk lawan. umno yg bertanggungjawab dlm kes bible tu. lebih baik berahim bakar pemimpin umno yg subahat dpd bakar bible tu.

tp tkpe, makin perangai buruk makin hilang undi umno.

JAKA berkata...

apa salah kakitangan awam pulak. mereka kerja ikut arahan pemimpin umno yg buat angkara jual Negara.

tk perlu menangis. simpan airmata tu utk tahajud nanti.

yg penting kempen jatuhkan bn dan sokong PR nanti.

mahadey lah dalang jual ic kt sulu dan pendatang. dalang yg menjual Negara.. bukan anwar ibrahim